Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu
29.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tatu Nano čeká v příštím roce výraznější facelift. Spolu s ním má dostat pod kapotu jednotku o objemu 0,8 litru, jako vrcholnou motorizaci.
Pokud se v Evropě pod kapotou nějakého auta objeví motor s podlitrovým objemem, je to zpravidla znakem extrémního downsizingu. Vyprávět by o tom mohl Renault Clio s motorem 0,9 TCe, který čerstvě zcela propadl v našem testu a poděkovat za to může právě motoru zmenšenému ad absurdum. Jsou ale místa, kde podobný agregát nemusí znamenat ústupek z dosavadních pozic, ale naopak nastoupení cesty k vyšším metám.
Právě to je případ Taty Nano, indického motorového kola s karoserií (nebo něčeho na ten způsob), které se už pár let honosí titulem nejlevnějšího auta světa. Navzdory této pozici a působení primárně v zemi, kde se prodává více motocyklů než aut, se mu obchodně nijak zvlášť nedaří, a tak výrobce stále vymýšlí způsoby, kterak jeho nabídku zatraktivnit. Menší modernizace pro letošní rok očividně příliš nepomohla, pro příští se tak chystá další.
Už z dřívějška víme, že vůz brzy dostane pod kapotu dieselovou jednotku a motor schopný spalovat zemní plyn, nyní se ven dostaly další detaily. Podle zdrojů indických Economic Times se má vůz v roce 2013 dočkat výrazného faceliftu, který změní jeho zevnějšek i interiér. Technické změny budou krom doplnění zmíněných motorů zahrnovat i doplnění posilovače řízení, kotoučových brzd pro přední osy a novou vrcholnou motorizaci. Tou by měla být právě jednotka o objemu 0,8 litru zatím neznámé koncepce, jenž by vozu měla dodat citelně více než 38 koní, které nabízí aktuální motor objemu 0,624 litru. Modernizace by přitom cenu vozu neměla posunout do nějakých nemístných mezí, stát má v přepočtu pořád méně než 90 000 Kč.
Zmíněné berte bez záruky, tyto informace ale smysl dávají. S koncem letošního roku šly prodeje Nana znovu citelně dolů a nová generace je chystána až pro rok 2015. Větší facelift pro tu současnou v roce příštím se tak zdá být pochopitelným krokem směřujícím k zajištění bezstarostné existence Nana na trhu během následujících dvou let.
Současné Nano po menší modernizaci pro modelový rok 2012 prý už na trhu dlouho nevydrží. V příštím roce jej má stihnout výraznější facelift
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva