Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Tata prodeje v Evropě zrovna neválcuje, přesto se však snaží dále nenápadně prorazit a nově v Itálii nasazuje verzi schopnou jezdit na metan.
Malý indický hatchback Tata Indica Vista o velikosti Škody Fabia se vyrábí od roku 2008, ale na českých silnicích se příliš nezabydlel. Jelikož se zde oficiálně neprodává, tak to zase tolik překvapivé není, nicméně ani na sousedním slovenském trhu, kde je regulérně v nabídce tamního importéra, se jako doma příliš necítí.
Ani v dalších evropských státech se však nejlevnější značka koncernu Tata na výsluní zájmu zákazníků nevyhřívá, a tak se někteří importéři snaží všemožnými způsoby zatraktivnit svou nabídku. Příkladem může být italský dovozce, který začal aktuálně nabízet model Indica Vista Bi-Fuel.
Jak asi název napovídá, upravený indický vůz je schopen provozu na klasický benzín nebo alternativní palivo, kterým je v tomto případě metan. Přesný popis nezbytných úprav k dispozici nemáme, každopádně Vista dostala druhou nádrž na plyn a zmenšenou tu původní. Zážehová čtrnáctistovka má výkon 75 koní a automobilka tvrdí, že při italských cenách 0,97 Eura za kilogram metanu vychází provozní náklady jen na 3,81 Eura na 100 km, tedy zhruba na sto korun aneb korunu na kilometr.
To samozřejmě vypadá zajímavě, stejně jako standardní výbava obsahující klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, dva airbagy, ABS, audio s MP3 a přípojkou USB nebo rozhraní bluetooth a mlhovky. Méně pozitivně už vychází základní cena - italská Tata za ni požaduje v přepočtu přes 254 tisíc korun. Ta slovenská v identické výbavě, akorát bez rádia a systému bi-fuel, vychází na poněkud rozumněji vypadajících 7 990 Eur, tedy asi 206 tisíc Kč.

Kromě zážehového motoru a jeho „metanové” verze lze Vistu pořídit také s dieselovou třináctistovkou fiatu o výkonu 75 koní, vyráběnou v licenci v Indii
Zdroj: Omniauto.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva