Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport

Vůz jako Mercedes-AMG GT S je pro většinu z nás krásným snem, vedle Bugatti Veyron je ale za statistu. I když je Veyron dnes už 12 let starý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport

24.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůz jako Mercedes-AMG GT S je pro většinu z nás krásným snem, vedle Bugatti Veyron je ale za statistu. I když je Veyron dnes už 12 let starý.

Mercedes-AMG GT S jsme kdysi podrobili redakčnímu testu. Nazvali jsme jej „konečně AMG pro řidiče” a samostatně ukázali, jak rychle tento vůz zrychluje až za hranici 300 km/h. Je to vskutku žádoucí a velmi rychlý stroj, nefalšovaný supersport, auto snů. Jenže vedle této kategorie je tu ještě jedna - třída hypersportů, těch absolutně nejrychlejších aut planety, která jsou obvykle vyrobena nanejvýš v pár stovkách kusů. A ta jsou prostě ještě o kus jinde, třebaže vznikla dávno před tímto moderním supersportem,

Nevěříte? Pak se podívejte na přiložené video. V něm můžeme spatřit právě AMG GT v silnějším provedení S vedle původního Veyronu 16.4. Není to tedy verze Super Sport, Grand Sport Vitesse či jakákoli jiná pozdější evoluce, ale skutečně „základní” Veyron s 1 001 koněm výkonu, který se začal vyrábět v roce 2005. To je z dnešního automobilového pohledu dávnověk - tehdy ještě BMW vyrábělo jako „něco” model M3 E46, který dnes dynamicky strčí do kapsy Leon Cupra s třetinovou cenovkou. Hypersport ale jaksi zůstal pořád hyper...

Rozdíl v dynamice oproti AMG GT S je ohromný. I když Gustav z GT Boardu za voalntem Mercedesu ulije start, v podstatě si ani neškrtne a po chvíli je za Veyronem tak daleko, že to vzdá a „jede domů”. Nakonec, Veyron má skoro dvojnásobek výkonu a asi jen čtvrttunu nadváhy, k tomu pohon 4x4... Ne, některé stroje vážně hned tak nezestárnou - hypersporty byly jiná liga a zjevně ji zůstávají i nadále.


Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 1 - Supersport vs hypersport acceleration video 01Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 2 - Supersport vs hypersport acceleration video 02Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 3 - Supersport vs hypersport acceleration video 03Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 4 - Supersport vs hypersport acceleration video 04Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 5 - Supersport vs hypersport acceleration video 05Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 6 - Supersport vs hypersport acceleration video 06Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport - 7 - Supersport vs hypersport acceleration video 07
I mezi moderním supersportem a hypersportem minulé dekády je dnes obrovský dynamický rozdíl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše