Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol nabídky mnichovské značky vykazuje v „plné polní“ na vahách skoro 2,5 tuny, navíc to není zrovna střízlík. 610koňový V12 si ale poradí i s tím.
Pokud postavíte BMW M760Li xDrive na váhu, dočkáte se možná jednoho nemalého překvapení. Vrcholná mnichovská limuzína totiž není žádným vyrýsovaným atletem, ale spíše zápasníkem sumo. Spojena je totiž s udávanou hmotností 2 255 kilogramů. To by bylo dost i na pořádné SUV, ovšem BMW jen na této cifře nezůstává. Pokud totiž zašátráte v příplatkové výbavě a zvolíte maximum volitelných položek, dostanete se dokonce až na 2 342 kg.
Do muší váhy má tedy M760Li setsakra daleko, to ale neznamená, že by se nejednalo o nadmíru rychlého sprintera. Nemalá hmotnost je totiž vyvážena objemným agregátem, konkrétně pak 6,6litrovým dvanáctiválcem, který se chlubí přímým vstřikováním paliva a dvojicí turbodmychadel. Výkon tedy vyletěl na 610 koní a točivý moment na 800 Nm, přičemž daný potenciál krotí 395milimetrové brzdy vpředu a 396milimetrové vzadu.
My se dnes ovšem nebudeme zabývat decelerací, nýbrž akcelerací. Ta je na téměř 2,5tunové monstrum napěchované luxusem více než působivá, dle oficiálních údajů totiž limuzína zvládá akceleraci z klidu na stovku za 3,7 sekundy a při volbě paketu M Driver's Package dosáhne až 305 km/h. Je ovšem taková i realita? Bohužel musíme říci, že nikoliv, sprint totiž zabírá o jednu desetinu více, což ovšem není tak hrozivé.
O poznání více ovšem majitele potěší pohled na maximálku, ta totiž může činit až 320 km/h. Je ale třeba zdůraznit, že se jedná o údaj odečtený z tachometru, nikoliv vycházející z dat GPS. Realitou tedy nejspíše bude ona tovární třistapětka, ačkoliv M760Li stoprocentně má potenciál na dosažení mnohem vyšší hodnoty. Stačí se totiž jen podívat na otáčkoměr, kde v danou chvíli svítí 5 500 ot./min. Tedy nikoliv maximum motoru. A vzhledem k tomu, jak snadno se na tyto rychlosti M760Li vyšvihne...
Dá se tedy předpokládat, že bez elektronického omezovače by vrchol nabídky BMW dosáhl oné mety 320 km/h i reálně, bez jakéhokoliv ladění pohonné jednotky. A dost pravděpodobně zrychloval i dále. Kvůli tomu budete muset oslovit některou z tuningových firem, za to ovšem budete muset ještě navýšit účet, který jen v případě limuzíny v základní výbavě činí nemalých 4 738 500 Kč.
BMW M760Li xDrive se rozjelo až na tachometrových 320 km/h. Soudě dle okolností by toto tempo zvládalo i reálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 2 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 3 hodinami - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 08:36 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.04. 16:37 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep