Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nejvýkonnější Porsche 911 Turbo historie, ohromit dokáže i jinak
22.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche letos přišlo s nejvýkonnějším provedením své 911 Turbo a i když od takového auta jistě nečekáte málo, svou dynamikou umí překvapit.
Porsche sice v posledních letech nahradilo vzduchové chlazení motoru vodním, mechanické řízení elektrickým a atmosférické pohonné jednotky přeplňovanými, nicméně stále je považováno za etalon mezi sportovními vozy - bohu hlavně dynamikou na technické trati i schopností vtáhnout řidiče do děje. To sice jeho vozy dělají hůře než dříve, ale pořád lépe než konkurence.
Bylo by ale naivní si myslet, že takto koncipované stroje nejsou rychlé v přímce. Video z tohoto týdne, které ukazovalo jízdz faceliftované GT3 po dálnici, ukazovalo, že i okruhům na místu šité verze nezklamou ani na dálnici. Platí ale též, že spíše oné dálnici na míru šitá varianta dokáže bodovat také na okruhu?
Právě na to se podíváme dnes díky videu, které zkoumá limity Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. Toto provedení lze označit spíše za vrcholnou cestovní a luxusní verzi, která vznikla v pouhých pěti stech kusech. A oproti běžnému provedení se krom zlatého laku karoserie odlišuje také upraveným motorem s výkonem až 607 koní - největším stádem v dějiná 911 Turbo.
Že je tohle auto rychlé v přímce, nepochybujte ani chvíli. Na videu uvidíte, jak snadno dosáhne na německé dálnici rychlosti 343 km/h, která bude po odečtení odchylky tachometru přibližně odpovídat udávané nejvyšší rychlosti 330 km/h. To je bez diskuze impozantní, ale snad ještě působivější je, co tento relativně těžký a opravdu hlavně silniční model předvedl na zkrácené variantě Hockenheimringu.
911 Turbo S ES tuto technickou trať absolvovalo za 1 minutu a 7,30 sekundy, čímž se dostalo před Lamborghini Huracán (1:07,50) a jen mírně zaostalo za McLarenem 675 LT (1:07,20) i Ferrari 488 GTB (1:07,00). To jsou ovšem mnohem ostřejší, navíc výkonnější stroje, Porsche se tedy nemá zač stydět.
My pak jen dodáme, že vyjma již zmíněného mohou být vozy ze série Exclusive osazeny i karbonovými koly. Ta snižují neodpruženou hmotnost oproti běžným ráfkům o 20 procent neboli o 8,5 kilogramu. Jde však o prvek příplatkové výbavy, který není nikterak levný - na německém trhu vás celá sada vyjde na 15 232 Eur (cca 394 000 Kč)...




Porsche 911 Turbo S Exclusive Series je více než rychlé. A je jedno, zda jde o jízdu v přímém směru či na okruhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch