Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by mohlo vypadat SUV Aston Martin, automobilka ale žádné nechystá (ilustrace)
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf britské značky sice přiznává, že výroba SUV by dávala smysl, nicméně výsledný produkt by nebyl krásný. A tím by nedostal do vínku DNA Astonu.
Pokud bychom měli výstižně popsat modely britské automobilky, pak bychom ideálně sáhli po spojení „dechberoucí elegance“. Působivý design je ovšem možné podle šéfa značky Andyho Palmera aplikovat pouze na běžné osobní vozy jako kupátka, kabriolety nebo případně sedan. A právě z tohoto důvodu se nedočkáme crossoveru či SUV, přestože Aston Martin v březnu elektrickým konceptem DBX naznačil, že daný segment trhu mu není až tak cizí.
„Obecně řečeno, každý náš zákazník má v garáži Range Rover. Rozumným řešením by tedy bylo, abychom vyráběli Range Rover. Jenže naše DNA nám to neumožňuje, v daném segmentu nemůže být řeč o kráse. Je nemožné vyrobit překrásné SUV, neboť podstatou takových vozů je maximální variabilita a prostor, a to znamená, že potřebujete krabici. A krabice krásné nejsou,“ říká k tématu Palmer.
Podle šéfa značky zmiňovaný crossover DBX je sice zajímavým kompromisem, nicméně ani takový krok zřejmě nehodlá Aston Martin učinit. Místo toho se automobilka má nadále soustředit na produkci vozů, jež budou zaměřeny hlavně na řidiče. Zachována má být navíc ruční výroba a jakýsi analogový charakter, ačkoliv pod kapotou bude možné počítat s moderní technikou z části převzatou od Mercedesu.
Pokud tedy na Palmera nezatlačí investoři, bude se Aston držet svého kopyta stejně jako třeba Ferrari. Níže přiloženou neoficiální ilustraci možného SUV tak můžeme považovat jen za výplod fantazie Theo China, který svou kreaci založil na Mazdě CX-9, jíž nadělil čelní partie sedanu Lagonda Taraf. Výsledek nezajímavý není, krásu a eleganci Astonů posledních let v něm ale spatřovat nelze.
Rychlá ilustrace možná podoby SUV od Astonu je založena na bázi nové Mazdy CX-9. Agresivní a sebevědomý výraz vozu nechybí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 9 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 10 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva