Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by mohlo vypadat SUV Aston Martin, automobilka ale žádné nechystá (ilustrace)
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf britské značky sice přiznává, že výroba SUV by dávala smysl, nicméně výsledný produkt by nebyl krásný. A tím by nedostal do vínku DNA Astonu.
Pokud bychom měli výstižně popsat modely britské automobilky, pak bychom ideálně sáhli po spojení „dechberoucí elegance“. Působivý design je ovšem možné podle šéfa značky Andyho Palmera aplikovat pouze na běžné osobní vozy jako kupátka, kabriolety nebo případně sedan. A právě z tohoto důvodu se nedočkáme crossoveru či SUV, přestože Aston Martin v březnu elektrickým konceptem DBX naznačil, že daný segment trhu mu není až tak cizí.
„Obecně řečeno, každý náš zákazník má v garáži Range Rover. Rozumným řešením by tedy bylo, abychom vyráběli Range Rover. Jenže naše DNA nám to neumožňuje, v daném segmentu nemůže být řeč o kráse. Je nemožné vyrobit překrásné SUV, neboť podstatou takových vozů je maximální variabilita a prostor, a to znamená, že potřebujete krabici. A krabice krásné nejsou,“ říká k tématu Palmer.
Podle šéfa značky zmiňovaný crossover DBX je sice zajímavým kompromisem, nicméně ani takový krok zřejmě nehodlá Aston Martin učinit. Místo toho se automobilka má nadále soustředit na produkci vozů, jež budou zaměřeny hlavně na řidiče. Zachována má být navíc ruční výroba a jakýsi analogový charakter, ačkoliv pod kapotou bude možné počítat s moderní technikou z části převzatou od Mercedesu.
Pokud tedy na Palmera nezatlačí investoři, bude se Aston držet svého kopyta stejně jako třeba Ferrari. Níže přiloženou neoficiální ilustraci možného SUV tak můžeme považovat jen za výplod fantazie Theo China, který svou kreaci založil na Mazdě CX-9, jíž nadělil čelní partie sedanu Lagonda Taraf. Výsledek nezajímavý není, krásu a eleganci Astonů posledních let v něm ale spatřovat nelze.
Rychlá ilustrace možná podoby SUV od Astonu je založena na bázi nové Mazdy CX-9. Agresivní a sebevědomý výraz vozu nechybí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 9 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 10 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
včera - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva