Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek

Vyrábět supersporty se jeví být dobrým byznysem. Prakticky všechny představené sporťáky na ženevském autosalonu sklidily velkou pozornost a slaví i obchodní úspěchy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek

5.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vyrábět supersporty se jeví být dobrým byznysem. Prakticky všechny představené sporťáky na ženevském autosalonu sklidily velkou pozornost a slaví i obchodní úspěchy.

Letošní ženevský autosalon se sice tváří jako Mekka environmentalismu, když významná část novinek hraje na ekologickou notu, většinu pozornosti ale sklidily vozy úplně jiného ražení. Je to tak trochu „veletrh supersportů”, ostatně se sami podívejte po našich článcích s tím nejzajímavějším z Ženevy. Ferrari FF, Lamborghini Aventador, Pagani Huayra, Gumpert Tornante, Aston Martin Virage, Jaguar XKR-S nebo Wiesmann Spyder si získaly velký zájem návštěvníků a ačkoli konvenčních nebo naopak novátorských vozů je v Ženevě také dost, zazářit z nich dokázal jen málokterý.

Zájem o tyto vozy přitom není „platonický”, automobilky je dokážou i dobře prodávat. Ferrari má přes 1 000 objednávek na FF, Lamborghini hlásí dodání Aventadoru nejprve v roce 2012 a do partičky úspěšných se nově přidalo i dítko Horacia Paganiho jménem Huayra. Mluvčí automobilky již po skončení tiskových a odborných dnů ženevského autosalonu prohlásil, že firma přijala padesát závazných objednávek přičemž kapacita současné výroby je 25 vozů ročně. Pokud byste tedy o Huayru měli zájem, dříve než v roce 2013 s dodáním nepočítejte.

Mluvčí Pagani dále uvedl, že frima počítá s produkcí otevřené Huayry Roadster, ale zatím nedokáže říci přesně, kdy by se měla začít vyrábět. V plánu je sice stavba nové továrny, ale veškerou pozornost na sebe v poslední době strhl vývoj nového modelu.

Pokud byste dle vysokého zájmu o luxusně-sportovní vozy usuzovali na konec ekonomického strádání Evropy, je třeba se porozhlédnout, odkud poptávka po těchto vozech pochází. V případě Huayry je většina zákazníků USA, Číny a Japonska, o starém kontinentu nepadlo slovo...

Připomeňme, že Huayra váží 1 350 kilogramů a pohání ji šestilitrový dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly. Maximální výkon je pak 700 koní, ve verzi Sport 730 koní. Zrychlení na stovku zabere 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 370 km/h.


Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek - 1 - Pagani Huayra zive 15Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek - 2 - Pagani Huayra zive 16Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek - 3 - Pagani Huayra zive 17Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek - 4 - Pagani Huayra zive 18Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek - 5 - Pagani Huayra zive 19
Pagani Huayra naživo v Ženevě

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše