Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců

Neptejte se nás, proč tomu tak je, ale takřka jakékoli kompaktní SUV, které přijde na trh, okamžitě zaznamená úspěch. Mokka není výjimkou, právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců

23.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neptejte se nás, proč tomu tak je, ale takřka jakékoli kompaktní SUV, které přijde na trh, okamžitě zaznamená úspěch. Mokka není výjimkou, právě naopak.

Nechceme se opakovat, ale obliba SUV takřka jakéhokoli typu racionálně nedává prakticky žádný smysl. Kolega se o tom podrobněji rozepsal v úvodu nedávného testu Opelu Insignia Country Tourer, a tak dnes pouze telegraficky - volbou takového vozu dostanete auto, které je oproti klasickým modelům srovnatelné třídy obvykle stejně prostorné, má však větší rozměry i hmotnost, a tak je méně dynamické, méně efektivní a ani jeho jízdní vlastnosti na silnici nejsou tak přesvědčivé. Automobilka si za něj navíc naúčtuje větší peníze, a tak si za výše zmíněné ústupky ještě připlatíte. Co pak dostanete navíc, terénní schopnosti? Ty naprostá většina SUV má asi takové jako zmíněný Country Tourer - jen o něco málo „přizvedlý” podvozek určený pro silniční vozy více než polní či lesní cestu nezvládne, ostatně si hlavně v nižších třídách musí vystačit i s jednou poháněnou nápravou.

V takovém obchodu vidíme samá plus pro automobilku, která „přifouklý” kompakt s dávno vyvinutou technikou prodá za výrazně vyšší cenu než ten skutečný. Výhodou pro zákazníka je snad jen ona velikost, která ale k ničemu jinému než pocitu koupě většího vozu neprospívá. Očekávali bychom, že malá kompaktní SUV budou za takových okolností jedním velkým propadákem, opak je ale pravdou.

Před pár dny jsme psali o druhém navýšení výroby Renaultu Captur, teď můžeme přidat i podobou zprávu o konkurenčním Opelu Mokka. Loni v květnu zaznamenal 100 000 objednávek, teď po dalších devíti měsících eviduje dvojnásobek. Za rok a půl na trhu tak oslovil 200 000 zákazníků, a to věru není málo. Nechceme tedy přehánět a říkat, že tento segment vládne trhu, úplně nejprodávanější modely jsou z klasických vod, faktem ale je, že jiného tak rostoucího segmentu dnes na evropském trhu není.

Abychom nedělali z oněch 200 tisíc zákazníků hlupáky, ani Mokka si v našem testu nevedla špatně, okouzlit ale nezvládla, stejně jako kterýkoli jiný vůz téhož segmentu - negativa koncepce pořád převyšují případná pozitiva. Dále už jen dodáme, že s daným odbytem má Mokka podíl na trhu 11,3 procenta a zejména na severu Evropy (Finsko, Norsko) je lídrem svého segmentu. Hitem je také pod značkou Vauxhall ve Velké Británii (podíl 17 procent) a v Německu je vůbec nejprodávanějším SUV napříč třídami.


Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 1 - Opel Mokka test 01Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 2 - Opel Mokka test 03Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 3 - Opel Mokka test 12Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 4 - Opel Mokka test 20Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 5 - Opel Mokka test 13Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 6 - Opel Mokka test 17Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 7 - Opel Mokka test 22Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 8 - Opel Mokka test 24Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců - 9 - Opel Mokka test 25
Opel Mokka v našem testu nepřekročil stíny vymezené jeho kategorií, zákazníci ale zjevně více nežádají

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.