Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Také Fiat prý podvádí s emisemi, testy obelhává ještě „chytřeji” než VW
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá KBA zjistila, že u Fiatu 500X dojde dvě minuty po uplynutí délky standardních laboratorních testů k vypnutí systémů redukujících emise.
Ať se již na emisní skandál Volkswagenu díváte z jakéhokoliv úhlu pohledu, německé automobilce lze za podvod spojený s dieselovými motory TDI EA 189 i děkovat. Veřejně totiž byla díky němu otevřena záležitost, o které se v odborných kruzích mluví již dekády - že legislativní tlak na snižování emisí NOx je účinný pouze na oko. Aféra Dieselgate tak otevřela Pandořinu skříňku, ze které nyní vylézá jeden kostlivec za druhým.
Byli jsme svědky už několika pozoruhodných odhalení. Naposledy to bylo, když německá KBA během testů 22 dieselových vozů v reálném prostředí zjistila, že mnohé z nich v závislosti na teplotě redukují či eliminují činnost filtračních systémů. V tu chvíli se zdálo, že Němci jen ukázali na pár aut prstem a naznačili, že by jejich výrobci mohli se zjištěným stavem něco udělat, nyní to ale vypadá, že KBA výsledky svých testů zase tak snadno nepřejde.
Nová zjištění listu Bild am Sonntag uvádí, že Fiat je vyšetřován německými autoritami, neboť po testu KBA bylo zjištěno, že vozy italské značky jsou osazeny systémem redukujícím emise, který se ovšem po 22 minutách vypne. Laboratorní měření přitom trvá 20 minut. Jinými slovy tu tedy máme o trochu jiné „odpojovací zařízení“, než jaké použil v úvodu zmíněný Volkswagen nebo ve výše odkazovaném článku oněch 22 aut. Ono je totiž jedno, jestli „rozeznáte moment testu” podle zacházení s autem nebo jej necháte plnit emisní normy pouze za určité teploty či v určitém čase. Výsledek je tentýž - chování vozu v laboratoři a reálném světě jsou rázem dvě odlišné věci.
Dle Bildu přitom vyšetřovatele na možný podvod upozornila firma Bosch, ta se však k danému tvrzení nevyjádřila. Celou záležitost prozatím nekomentoval ani Fiat, v jehož případě měl být zařízením redukujícím emise při normovaných měřících cyklech vybaven model 500X. Tento crossover byl přitom nachytán „na švestkách“ již dříve, a sice organizací DUH. Ta jen lehce pozměnila testovací metody, načež zjistila až 22násobné překročení limitů. V té době se přitom zdálo, že politiky daný výsledek nezajímal, po testu KBA ovšem německý ministr dopravy Alexander Dobrindt naznačil, že s testy italských vozů se bude pokračovat. Mohou se tak ještě začít dít zajímavé věci...










Fiat 500X byl již dříve nachytán „na švestkách“ organizací DUH. Nyní se jeho pohonným ústrojím již zabývají německé autority
Zdroj: Bild am Sonntag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch