Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno)

Dolaďování formy nové Hondy na Nürburgringu neskončilo podle nejlepších představ. Prototyp NSX padl v plamenech, mnoho kol tak zřejmě nenakroutil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno)

25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dolaďování formy nové Hondy na Nürburgringu neskončilo podle nejlepších představ. Prototyp NSX padl v plamenech, mnoho kol tak zřejmě nenakroutil.

Doplněno 12:30: Přidali jsme další snímky a detaily související s požárem prototypu. Dodatečné informace hovoří o tom, že se krátce po objevení prvních známek požáru ozvala exploze dvou akumulátorů, které se zřejmě postaraly o ten největší požár, který nabral největší síly hned poté. Následně už zachvátil celý sporťák v takovém rozsahu, že už se ho nepodařilo zachránit ani brzkým příjezdem hasičů. Důležité je, že se nikomu nic nestalo, to už je teď zcela jisté.

Naposledy jsme o nové japonské chloubě informovali včera, kdy byl spatřen jeho prototyp na Severní smyčce Nürburgringu při maximálním využíváním potenciálu jeho revoluční pohonné jednotky. Třebaže rychlostí zvládal vůz ohromovat i na videu, totéž už se nedalo prohlásit o zvuku, který vyluzovaly jeho koncovky výfuků. Přesto to bylo velmi příjemné představení, na jehož sériové podání se nelze než těšit.

Novodobý model NSX japonské automobilky by totiž měl nabídnout úchvatnou dynamiku a zábavu pro řidiče za ještě relativně příznivé peníze, zhruba za podobný obnos, na jaký vychází Porsche 911. Jen doufáme, že nebude mít podobné problémy, jako tomu bylo v kauze poněkud vznětlivého Porsche 911 GT3 a u hořících modelů Ferrari 458 Italia. Z čeho tak soudíme? No podle posledních snímků, na kterých z prototypu NSX zbyly jen ohořelé zbytky.

Detaily k tomuto incidentu jsou jen velmi omezené, ale svědci hovoří o podobném scénáři, který předcházel požárům u výše zmíněných modelů. Při jízdě se ze zádě, respektive středu vozu, kde má NSX uložený motor, začaly prodírat na světlo plameny, které donutili testovacího řidiče zastavit u Pflanzgartenu a vyběhnout z auta ven. Zatímco jemu se podařilo uniknout bez zranění, vůz utrpěl smrtelnou újmu poté, co lehl během několika okamžiků popelem.

Totální škoda nyní způsobila, že Honda zřejmě nenakroutila na Nordschleife dostatečný počet kol, a tak se ještě s největší pravděpodobností dočkáme dalšího setkání s tímto vozem na podobném místě. Jen doufáme, že nedojde k něčemu podobnému. Pokud bychom měli tipovat, čím to, že vůz sežraly plameny, pak se nabízí primárně nedotažená pohonná jednotka. Spalovací motor s trojicí elektromotorů a dvouspojkovou převodovkou evidentně ještě potřebují nějakou tu péči navíc. Pokud vás torzo nějak více zajímá, tři snímky ze sady přikládáme, další si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Worldcarfans.com.


Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 1 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00aTak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 2 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00bTak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 3 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00c Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 4 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 01Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 5 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 02Tak a je po NSX. Prototyp se z Nordschleife nevrátí, shořel do základů (foto, doplněno) - 6 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 03
Honda NSX lehla v plamenech na Severní smyčce při testování, doufejme, že nešlo o zásadní chybu komplikované pohonné jednotky Zdroj: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.