Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Konkurentem Ferrari nebo Lamborghini se asi nestane, ale co byste mu neodpustili, když má přijít na méně než čtvrt milionu korun.
O dosud neznámých, sportovně vyhlížejících autech píšeme zvláště v poslední době vcelku pravidelně. Ať už ale šlo o italskou Puritalii 427, holandský Vencer Sarthe nebo polskou Arrineru, vždy se jednalo o malosériové speciality určené pro tu nejnáročnější klientelu, pustit se v těchto sférách do alespoň trochu masovější záležitosti zjevně napadne málokoho. Za pokus vydat se tímto směrem lze označit snad jen Toyotu GT 86, ale s cenou dalece přesahující půlmilionovou hranice půjde stále o auto pro pár nadšenců.
Co udělat něco skutečně levného, technicky pochopitelně nepříliš vyspělého ani bůhvíjak rychlého, ale aspoň vizuálně atraktivního a přitom praktického? Na podobnou otázku si u ruského TagAZu zjevně odpověděli „ano” a stvořili model, kterému lokální média říkají Akvella. Těžko říci, co má značit jeho jméno, snad ne množství vody, které bude třeba na hašení hořících brzd či jiných částí vozu, ale nezajímavě určitě nevypadá. Navíc se nakonec může jmenovat úplně jinak, sám výrobce o něm zatím hovoří pouze jako o projektu PS511.
Ačkoli disponuje docela jednoduchý designem a na pohled připomene vícero aut let nedávno minulých, na ruské poměry lze hovořit o zdařilém díle. Automobilka pochopitelně slibuje hory doly, především výhody klasického kompaktu zabalené do líbivější karoserie kupé, proto je vůz nakonec čtyřdvéřový, i když byste mu z dálky tolik „vrátek” nehádali. Co je pikantní, TagAZ hovoří i o použití „řešení hromadné výroby, dříve používaných v automobilovém průmyslu výhradně pro sportovní vozy.” Odvážné, ale papír snese všechno.
O samotném autě se toho krom jeho vzhledu zatím mnoho neví. Pod kapotu má dostat benzinovou šestnáctistovku o neznámém výkonu a solidní výbavu od ABS přes klimatizaci až po vyhřívaná sedadla. Cena? Prý 387 550 rublů, což by v přepočtu do českých korun dělalo nějakých 240 tisíc Kč. Za takovou cifru Akvella, PSS511 nebo co to vlastně je špatně určitě nevypadá.
Vůz chce TagAZ plně představit 10. června, kdy vám o něm určitě řekneme více.











TagAZ je jedním z těch „čtyřdvéřových kupé”, která jako kupé skutečně vypadají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před hodinouTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 3 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch