Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Svět má asi nové nejlépe zrychlující silniční auto, i když to oficiální parametry neslibují
5.2.2021 | Petr Prokopec
Ne, že by to oficiálně bylo pomalé auto, na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, jenže smetánka nejrychlejších strojů se dostává až k dvousekundové metě. Ferrari SF90 Stradale ale v reálu také, dokonce na kluzkém povrchu a s plnou nádrží.
Portoriko má řada lidí zafixované jako exotickou destinaci, již před třemi lety poměrně výrazně poničily hurikány Irma a Maria. A jelikož v té době prakticky většina silnic zmizela z povrchu zemského, asi málokdo by zemi tipoval na autařský ráj. Nicméně už jen fakt, že hromadná doprava na Portoriku prakticky neexistuje a po železnici se převáží pouze náklad, moc jiných možností není. Silniční infrastruktura je tedy pro celou zemi bytostně důležitá, a proto došlo k její rychlé obnově. Dnes tak na následky hurikánů prakticky nenarazíte.
Právě do Portorika vyrazili z nadšenci z DragTimes, neboť tam dostali příležitost usednout za volant plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale. Zemi pak opouštěli v nemalém šoku, protože po prosincovém testu McLarenu 765LT nepředpokládali, že existuje něco rychlejšího s právem nosit registrační značku. Britské kupé totiž zvládlo zrychlit na stovku (respektive na 97 km/h) za 2,6 sekundy a čtvrtmíli pokořilo za 9,88 sekund. Jakkoliv jsou ale tyto časy více než působivé, na Ferrari nestačí.
První disciplínu zvládl italský bolid již za 2,1 sekundy a druhou za 9,33 sekundy. To je něco neskutečného, zvláště s ohledem na vcelku kluzký povrch a plnou palivovou nádrž. Obojí pochopitelně rychlému sprintu nepomáhá, ovšem i tak Ferrari zvládlo bez problémů pokořit pomalu to nejlepší, co McLaren nabízí. A v tuto chvíli ani nevíme o ničem jiném se schválením pro silniční provoz, co by pomohlo pomýšlet na skoro devítisekundový sprint na čtvrtmíli.
Dle oficiálních parametrů má přitom vůz zdolat stovku za 2,5 sekundy. O to se přitom stará nejen čtyřlitrový osmiválec naladěný na 780 koní, ale rovněž trojice elektromotorů. Spolu s nimi a s bateriemi o kapacitě 7,9 kWh pak SF90 Stradale váží 1 570 kilogramů, bez alternativního pohonu by však jeho hmotnost byla o 270 kg nižší. V té chvíli by však kupé postrádalo 220 koní dodávaných elektromotory a hlavně pohon všech kol, bez nichž by nikdy nemohlo pomýšlet na zmíněná čísla.
Ferrari SF90 Stradale disponuje působivou dynamikou, z jeho vzhledu jsou však fanoušci značky poněkud rozpačití. Možná mu to odpustí, až zjistí, že ve skutečnosti ještě rychlejší. Foto: Ferrari
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus