Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2013: druhá generace má německé ceny, originál v nabídce zůstává
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stejně jako kdysi Opel bude i Suzuki nabízet dva modely se stejným názvem. Ten novější bude se stejným motorem a pohonem kol citelně dražší.
Příchod nového Suzuki SX4, jež vzešlo z konceptu S-Cross, je již za rohem. To by u většiny výrobců značilo odchod generace předchozí, japonská automobilka ale stejně jako třeba kdysi Opel zachová ve své nabídce modely oba. Originál z roku 2006 přitom po vzoru německé Astry získá přídomek Classic, zatímco novinka se zavazadlovým prostorem o objemu 430 až 1 269 litrů bude prodávána jen jako SX4. Cenově přitom mezi oběma vozy bude opravdu značná propast, neboť v Německu můžete originál pořídit již za 16 890 Eur (440 000 Kč), zatímco novinka bude u našich sousedů startovat na částce 19 490 Eur (507 000 Kč). V obou případech se přitom jedná o benzinový 1,6litrový čtyřválec přenášející svou sílu na přední nápravu.
Obdobný procentní rozdíl by přitom mohl panovat také v České republice, kde by tím pádem nové Suzuki SX4 mohlo s motorem 1,6 začínat na sumě okolo 375 000 Kč v případě ceníkové a kolem 310 000 Kč v případě akční ceny. Vzhledem k ohromnému rozdílu oproti německým cenám ale v tomto případě ani na podobný přepočet spoléhat nelze a budeme si muset počkat na oficiální potvrzení.
To se týká i samotné výbavy, která v Německu ve staré i nové generaci má jen tři úrovně Club, Comfort a Comfort Plus (dříve Style), zatímco v ČR je jich šest (GA, GL/AC, GL/AC PLUS, GLX, GLX 4x4, DDiS GLX 4x4). Dá se ale čekat, že k jistému sjednocení by dojít mohlo, neboť s novým modelem přichází jen jeden, už zmíněný objem motoru, který dostanete v benzinovém i dieselovém provedení, zatímco doposud byla k mání i benzinová jedna-pětka a dvoulitrový turbodiesel.
S čím tedy naši sousedé mohou počítat? V základní výbavě Club je to třeba audio systém, řada airbagů, ABS, EBD, stabilizační kontrola, tempomat nebo nárazníky v barvě karoserie. Druhá úroveň Comfort pak již přinese 16palcová litá kola, rozhrání Bluetooth nebo vyhřívaná sedadla, zatímco nejvýše položenému modelu je navíc vyhrazeno elektrické otevírání zavazadlového prostoru, automatická klimatizace nebo panoramatická střecha, jež trochu snižuje prostor pro hlavy zejména zadních cestujících.
Standardem pro všechny motorizace a výbavy je pak systém start/stop, pohon všech kol je ovšem možné zvolit pouze s vyššími výbavami Comfort a Comfort Plus. Cenový rozdíl přitom v takové chvíli činí 1 500 Eur (39 000 Kč). Mezi převodovkami je pak na výběr šestistupňový manuál nebo automat CVT, ten však lze spřáhnout pouze s benzinovým motorem o výkonu 120 koní (identickou silou disponuje i diesel).
Detailní přehled o německých cenách obou generací Suzuki SX4 přinášíme níže, přičemž ty české by dle výše uvedeného vzorce měly být minimálně o 100 tisíc nižší, jistě i výměnou za nižší standardní vývabu. Na potvrzení snad nebudeme muset dlouho čekat, neboť prodej by měl být zahájen někdy po letních prázdninách. Do té doby tedy alespoň jeden návrat k japonské novince můžete očekávat, kromě cen snad přihodíme i první test.
Kompletní německé ceny nového i starého Suzuki SX4
Nové Suzuki SX4 startuje v Německu na sumě 507 000 Kč. V České republice by ale kombinace manuální převodovky, pohonu předních kol a 1,6litrového benzinového motoru měla vyjít levněji
Souběžně s novou generací zůstane v nabídce Suzuki i ta stará, a to pod názvem SX4 Classic. Po stránce cenové bude o poznání levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:40 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch