Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2013: druhá generace má německé ceny, originál v nabídce zůstává
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stejně jako kdysi Opel bude i Suzuki nabízet dva modely se stejným názvem. Ten novější bude se stejným motorem a pohonem kol citelně dražší.
Příchod nového Suzuki SX4, jež vzešlo z konceptu S-Cross, je již za rohem. To by u většiny výrobců značilo odchod generace předchozí, japonská automobilka ale stejně jako třeba kdysi Opel zachová ve své nabídce modely oba. Originál z roku 2006 přitom po vzoru německé Astry získá přídomek Classic, zatímco novinka se zavazadlovým prostorem o objemu 430 až 1 269 litrů bude prodávána jen jako SX4. Cenově přitom mezi oběma vozy bude opravdu značná propast, neboť v Německu můžete originál pořídit již za 16 890 Eur (440 000 Kč), zatímco novinka bude u našich sousedů startovat na částce 19 490 Eur (507 000 Kč). V obou případech se přitom jedná o benzinový 1,6litrový čtyřválec přenášející svou sílu na přední nápravu.
Obdobný procentní rozdíl by přitom mohl panovat také v České republice, kde by tím pádem nové Suzuki SX4 mohlo s motorem 1,6 začínat na sumě okolo 375 000 Kč v případě ceníkové a kolem 310 000 Kč v případě akční ceny. Vzhledem k ohromnému rozdílu oproti německým cenám ale v tomto případě ani na podobný přepočet spoléhat nelze a budeme si muset počkat na oficiální potvrzení.
To se týká i samotné výbavy, která v Německu ve staré i nové generaci má jen tři úrovně Club, Comfort a Comfort Plus (dříve Style), zatímco v ČR je jich šest (GA, GL/AC, GL/AC PLUS, GLX, GLX 4x4, DDiS GLX 4x4). Dá se ale čekat, že k jistému sjednocení by dojít mohlo, neboť s novým modelem přichází jen jeden, už zmíněný objem motoru, který dostanete v benzinovém i dieselovém provedení, zatímco doposud byla k mání i benzinová jedna-pětka a dvoulitrový turbodiesel.
S čím tedy naši sousedé mohou počítat? V základní výbavě Club je to třeba audio systém, řada airbagů, ABS, EBD, stabilizační kontrola, tempomat nebo nárazníky v barvě karoserie. Druhá úroveň Comfort pak již přinese 16palcová litá kola, rozhrání Bluetooth nebo vyhřívaná sedadla, zatímco nejvýše položenému modelu je navíc vyhrazeno elektrické otevírání zavazadlového prostoru, automatická klimatizace nebo panoramatická střecha, jež trochu snižuje prostor pro hlavy zejména zadních cestujících.
Standardem pro všechny motorizace a výbavy je pak systém start/stop, pohon všech kol je ovšem možné zvolit pouze s vyššími výbavami Comfort a Comfort Plus. Cenový rozdíl přitom v takové chvíli činí 1 500 Eur (39 000 Kč). Mezi převodovkami je pak na výběr šestistupňový manuál nebo automat CVT, ten však lze spřáhnout pouze s benzinovým motorem o výkonu 120 koní (identickou silou disponuje i diesel).
Detailní přehled o německých cenách obou generací Suzuki SX4 přinášíme níže, přičemž ty české by dle výše uvedeného vzorce měly být minimálně o 100 tisíc nižší, jistě i výměnou za nižší standardní vývabu. Na potvrzení snad nebudeme muset dlouho čekat, neboť prodej by měl být zahájen někdy po letních prázdninách. Do té doby tedy alespoň jeden návrat k japonské novince můžete očekávat, kromě cen snad přihodíme i první test.
Kompletní německé ceny nového i starého Suzuki SX4
Nové Suzuki SX4 startuje v Německu na sumě 507 000 Kč. V České republice by ale kombinace manuální převodovky, pohonu předních kol a 1,6litrového benzinového motoru měla vyjít levněji
Souběžně s novou generací zůstane v nabídce Suzuki i ta stará, a to pod názvem SX4 Classic. Po stránce cenové bude o poznání levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva