Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki definitivně končí s Volkswagenem. Získá zpět akcie, musí však zaplatit odstupné
13.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka měla dle původní dohody odebírat diesely od Němců, nakonec však skončila u italských motorů. Za to nyní musí zaplatit.
O rozpadu japonsko-německého manželství jsme se v loňském roce již párkrát zmínili. Víme tedy, že Suzuki i Volkswagen vstupovali do partnerského svazku s nemalými očekáváními, záhy po jeho uzavření však začaly na povrch rašit nemalé problémy. Ty nakonec vyvrcholily odloučením, jenž ale zdaleka nebylo přátelské. Místo toho přišla ke slovu vzájemná obvinění, která nakonec musel korigovat i arbitrážní soud. Ten nakonec rozhodl, že Volkswagen se musí zříci akcií, jenž v japonské automobilce držel, stejně jako Suzuki odprodá zpět Němcům svůj podíl ve VW Group.
Ve hře ovšem zůstávala jedna nedořešená událost, a sice původní smlouva, jenž Japonce zavazovala k odběru německých dieselových motorů. Kvůli zmiňovaným problémům totiž Suzuki nakonec skončilo s italskými pohonnými jednotkami. A přitom naznačovalo, že vina je na německé straně. Podle listu Japan Times však aktuálně značka uznala, že taktéž pochybila, pročež Volkswagenu vyplatí jisté odstupné.
Nebylo zveřejněno, o jakou sumu se přesně jedná, nicméně Suzuki již uvedlo, že „nebude mít zásadní vliv“ na výsledky fiskálního roku 2015, který končí letošním 31. březnem, takže zřejmě nepůjde o extrémně vysokou sumu. Tento krok zároveň představuje finální vypořádání mezi oběma značkami, neboť Volkswagen i Suzuki se mají po tomto kroku vzdát veškerých dalších nároků. My pak jen dodáme, že po řadě komplikací se jedná o vcelku mírumilovný rozchod, za kterým údajně stojí nové vedení VW Group a jeho prý přatelštější tvář.
Původní dohoda nezahrnovala pouze dodávku dieselových motorů z německé strany na tu japonskou, ale rovněž i přeznačkování modelů Suzuki logy Volkswagenu či Škody
Zdroj: Japan Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis