Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STi: nová generace má dostat elektrické turbo
3.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Stanou se příští generace Subaru WRX a STi průkopníkem v oblasti elektricky poháněných turbodmychadel? Podle aktuálních zvěstí to tak vypadá.
Japonský koncern Fuji Heavy Industries, vlastník automobilky Subaru, drží patent na elektrické turbo už od roku 2007. Americká internetová stránka Motor Trend nyní získala od zdroje uvnitř firmy informaci, podle níž FHI pracuje na technologii získávání elektrického napětí z odpadního tepla výfukového traktu, které chce následně využít k pohonu zmíněného turbodmychadla.
Výsledkem má být plynulejší přeplňování a eliminace turboefektu známého z dmychadel poháněných výfukovými plyny a způsobeného jejich dopravním zpožděním. Uvedená technologie by určitě odstranila také složité potrubí, nicméně vůz jako takový to zcela jistě nezjednoduší. Komplikovanost konstrukce by se tím pouze přesunula do jiné části auta - především pak na jednotku vyrábějící elektrickou energii.
Zdá se vám to nepravděpodobné? Jak se to vezme. Na podobných technologiích nějakou pracuje také BMW, ačkoli pravdou je, že zatím odděleně. Není to tak dávno, co jsme si představili jejich patent na elektricky poháněné turbo a rovnou hotový prototyp pětkové řady BMW BMW Turobosteamer pracujícím na principu Seebeckova efektu, který je založen na tom, že mezi dvěma tzv. termoelektrickými semikonduktory s rozdílnou teplotou vzniká elektrické napětí.
Otázkou je pouze to, jak dalece se koncern FHI s výkonem TEG dostal. Technici BMW z něj dokázali vyprodukovat asi 200 wattů, později z něj byli schopni dostat 600 wattů. Na trvalý pohon elektromotoru se to zdá být pořád dost málo, na druhé straně je možné, že Subaru může k výrobě dalšího napětí využít regenerativní brzdění a všechnu energii skladovat v mírně větším balíčku akumulátoru. Necháme se překvapit.
Přeorientuje se Subaru z klasických turbodmychadel na elektricky poháněná dmychadla? Podle nepotvrzených zdrojů je to dost možné
Zdroje: Drive, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva