Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STI Coupe 2015: zřejmě nevznikne, ale dívá se na něj hezky (ilustrace)
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé s logem Subaru tu bylo dvakrát, pokaždé v limitované edici. Do třetice se jej ale kvůli nákladům a vytížení značky nejspíš nedočkáme.
Pokud patříte mezi zapřísáhlé subaristy, pak asi velmi rádi vzpomínáte na závěr 90. let minulého století. Tehdy značka s plejádou hvězd ve znaku slavila na světových závodních kolbištích jeden úspěch za druhým, a to ne jen boucháním šampaňského či potřásáním rukou Colinu McRaeovi či Richardu Burnsovi, ale také speciálními edicemi modelu Impreza. Obzvláště žádaná byla hlavně verze 22B, jejíchž 424 exemplářů vzniklo v roce 1998 v rámci oslav třetího konstruktérského titulu v řadě.
Tento model se přitom chlubil nejen zvětšeným objemem motoru (na 2,2 l), ale především karoserií s jedním párem dveří, což z něj dělá skutečnou raritu. Stejně jako z verze WRX P1, která se objevila o dva roky později, a za níž stála britská společnost Prodrive. Ta kupátku nadělila výkon 280 koní a hlavně podvozek naladěný na horší kvalitu anglických silnic. Ani tohoto modelu se však nevyrobilo mnoho, neboť vznikla pouze tisícikusová edice.
Proč ale tyto legendy minulosti zmiňujeme? Především kvůli počítačové retuši, za kterou stojí maďarský nadšenec X-Tomi. Ten novému Subaru WRX STI odčaroval jeden pár dveří a posunul prostřední sloupek. Výsledkem je model, na který se dívá snad ještě lépe než na standardní sedan. Dané pohledy by však měla provázet slza v oku, neboť kupé zřejmě nikdy nevznikne.
Do budoucna samozřejmě nechceme nic předjímat, s ohledem na situaci Subaru je však představení další karosářské verze více než nepravděpodobné. Japonská automobilka se totiž netopí v penězích, aby si mohla dovolit vývoj okrajové verze, jejíž příjmy sotva pokryjí náklady. Navíc Subaru nemá ani výrobní kapacity, čímž je zřejmě celá věc daná. Bohužel.
Subaru WRX STI Coupe vypadá působivě, výroby se ale zřejmě nedočká
Subaru Impreza WRX 22B a P1 vznikly na sklonku 90. let minulého století v omezených sériích
Zdroj: X-Tomi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva