Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STI Coupe 2015: zřejmě nevznikne, ale dívá se na něj hezky (ilustrace)
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé s logem Subaru tu bylo dvakrát, pokaždé v limitované edici. Do třetice se jej ale kvůli nákladům a vytížení značky nejspíš nedočkáme.
Pokud patříte mezi zapřísáhlé subaristy, pak asi velmi rádi vzpomínáte na závěr 90. let minulého století. Tehdy značka s plejádou hvězd ve znaku slavila na světových závodních kolbištích jeden úspěch za druhým, a to ne jen boucháním šampaňského či potřásáním rukou Colinu McRaeovi či Richardu Burnsovi, ale také speciálními edicemi modelu Impreza. Obzvláště žádaná byla hlavně verze 22B, jejíchž 424 exemplářů vzniklo v roce 1998 v rámci oslav třetího konstruktérského titulu v řadě.
Tento model se přitom chlubil nejen zvětšeným objemem motoru (na 2,2 l), ale především karoserií s jedním párem dveří, což z něj dělá skutečnou raritu. Stejně jako z verze WRX P1, která se objevila o dva roky později, a za níž stála britská společnost Prodrive. Ta kupátku nadělila výkon 280 koní a hlavně podvozek naladěný na horší kvalitu anglických silnic. Ani tohoto modelu se však nevyrobilo mnoho, neboť vznikla pouze tisícikusová edice.
Proč ale tyto legendy minulosti zmiňujeme? Především kvůli počítačové retuši, za kterou stojí maďarský nadšenec X-Tomi. Ten novému Subaru WRX STI odčaroval jeden pár dveří a posunul prostřední sloupek. Výsledkem je model, na který se dívá snad ještě lépe než na standardní sedan. Dané pohledy by však měla provázet slza v oku, neboť kupé zřejmě nikdy nevznikne.
Do budoucna samozřejmě nechceme nic předjímat, s ohledem na situaci Subaru je však představení další karosářské verze více než nepravděpodobné. Japonská automobilka se totiž netopí v penězích, aby si mohla dovolit vývoj okrajové verze, jejíž příjmy sotva pokryjí náklady. Navíc Subaru nemá ani výrobní kapacity, čímž je zřejmě celá věc daná. Bohužel.

Subaru WRX STI Coupe vypadá působivě, výroby se ale zřejmě nedočká
Subaru Impreza WRX 22B a P1 vznikly na sklonku 90. let minulého století v omezených sériích
Zdroj: X-Tomi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 4 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 7 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva