Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025 | Petr Prokopec
Zážitku z jízdy v tomto autě se pochopitelně nic nevyrovná, zaujmout ale dokáže nejen tím. Jeho autoři si asi řekli, že když už stvořili něco tak mimořádného, přivést vůz k životu bude divadlo samo o sobě.
Pokud jste někdy řídili Hondu S2000, nejspíš víte, jak moc famózním autem japonský roadster je. Stojí za tím hlavně jeho na první pohled tuctový motor, dvoulitrový čtyřválec. Tohle ale není jeden z mnoha agregátů tohoto ražení, svého času kraloval atmosféricky plněným jednotkám bez ohledu na objem a výkon. V nejvýkonnější verzi pro japonský trh totiž nabízel 125 koní na litr a tedy 250 kobyl celkově, tomu se svého času nedokázalo vyrovnat ani Ferrari. Celé stádo navíc měla na povel výlučně šestistupňová manuální převodovka, která jej posílala na zadní kola, co víc si nadšenec mohl přát?
Čtyřválec s interním označením F20C pochopitelně dostal i technologickou vychytávku jménem VTEC, tedy elektronickou kontrolu variabilního časování a zdvihu ventilů, která spolupracuje se dvěma profily vačkové hřídele. V důsledku toho se S2000 do zhruba šesti tisíc otáček chovala jako klasický sportovní roadster. Poté ovšem došlo k přepnutí na ostrou vačku a propuklo pravé peklo, které si řidič mohl užívat do nějakých 9 000 ot./min. Něco takového vám skutečně nenabídnou ani mnohem dražší supersporty.
Tak exkluzivní zážitky si pochopitelně žádaly i jaksepatří výjimečné entrée. Startování Hondy S2000 je tedy divadlo samo o sobě, jak vám nejlépe připomene přiložené video. Nestačí totiž pouhé stisknutí jediného tlačítka, místo toho je třeba pěkně postaru zastrčit klíček do zdířky na sloupku řízení. Než s ním otočíte, musíte zkontrolovat, zda máte zařazený neutrál. Poté již otočením klíčku aktivujete elektroniku, stisknete spojkový pedál a zmáčknete startovací tlačítko.
Lze samozřejmě říci, že to celé je naprosto zbytečné a zcela by postačil jak finální stisk tlačítka, tak klasické otočení klíčkem, celou proceduru by to jen urychlilo. Jenže stejně tak si technici Hondy mohli říci, že když sáhnou po přeplňovaném motoru, nabídnou klidně 300 nebo 400 koní. Jenže tím by zkrátka S2000 přišla o svou výjimečnost, rázem by nebylo nutné si její dynamiku řádně odpracovat. A tak je nutné si v ní „odpracovat” i start. Je jen dobře, že některé věci jsou prosazeny napříč logice, i to dokáže učinit ježdění s nimi emotivním.



Honda S2000 je dnes kultovní záležitostí, čemuž odpovídají i ceny ojetin. Pokud totiž nějaký kus na prodej vůbec najdete, pod 650 tisíc korun jeho majitel nepůjde, opravdu zachovalé exempláře stojí přes milion. Foto: Honda
Zdroj: EricAtMazda@YouTube
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch