Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025 | Petr Prokopec
Zážitku z jízdy v tomto autě se pochopitelně nic nevyrovná, zaujmout ale dokáže nejen tím. Jeho autoři si asi řekli, že když už stvořili něco tak mimořádného, přivést vůz k životu bude divadlo samo o sobě.
Pokud jste někdy řídili Hondu S2000, nejspíš víte, jak moc famózním autem japonský roadster je. Stojí za tím hlavně jeho na první pohled tuctový motor, dvoulitrový čtyřválec. Tohle ale není jeden z mnoha agregátů tohoto ražení, svého času kraloval atmosféricky plněným jednotkám bez ohledu na objem a výkon. V nejvýkonnější verzi pro japonský trh totiž nabízel 125 koní na litr a tedy 250 kobyl celkově, tomu se svého času nedokázalo vyrovnat ani Ferrari. Celé stádo navíc měla na povel výlučně šestistupňová manuální převodovka, která jej posílala na zadní kola, co víc si nadšenec mohl přát?
Čtyřválec s interním označením F20C pochopitelně dostal i technologickou vychytávku jménem VTEC, tedy elektronickou kontrolu variabilního časování a zdvihu ventilů, která spolupracuje se dvěma profily vačkové hřídele. V důsledku toho se S2000 do zhruba šesti tisíc otáček chovala jako klasický sportovní roadster. Poté ovšem došlo k přepnutí na ostrou vačku a propuklo pravé peklo, které si řidič mohl užívat do nějakých 9 000 ot./min. Něco takového vám skutečně nenabídnou ani mnohem dražší supersporty.
Tak exkluzivní zážitky si pochopitelně žádaly i jaksepatří výjimečné entrée. Startování Hondy S2000 je tedy divadlo samo o sobě, jak vám nejlépe připomene přiložené video. Nestačí totiž pouhé stisknutí jediného tlačítka, místo toho je třeba pěkně postaru zastrčit klíček do zdířky na sloupku řízení. Než s ním otočíte, musíte zkontrolovat, zda máte zařazený neutrál. Poté již otočením klíčku aktivujete elektroniku, stisknete spojkový pedál a zmáčknete startovací tlačítko.
Lze samozřejmě říci, že to celé je naprosto zbytečné a zcela by postačil jak finální stisk tlačítka, tak klasické otočení klíčkem, celou proceduru by to jen urychlilo. Jenže stejně tak si technici Hondy mohli říci, že když sáhnou po přeplňovaném motoru, nabídnou klidně 300 nebo 400 koní. Jenže tím by zkrátka S2000 přišla o svou výjimečnost, rázem by nebylo nutné si její dynamiku řádně odpracovat. A tak je nutné si v ní „odpracovat” i start. Je jen dobře, že některé věci jsou prosazeny napříč logice, i to dokáže učinit ježdění s nimi emotivním.



Honda S2000 je dnes kultovní záležitostí, čemuž odpovídají i ceny ojetin. Pokud totiž nějaký kus na prodej vůbec najdete, pod 650 tisíc korun jeho majitel nepůjde, opravdu zachovalé exempláře stojí přes milion. Foto: Honda
Zdroj: EricAtMazda@YouTube
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu 08:00
- Jerez - Moto2-test, 3. den: Na čele Canet, 23. Salač včera 16:28
- Pre Phillip Island: Kdo jsou favorité letošního úvodu? včera 16:00
- Na Phillip Islandu vše začíná včera 13:00
- Časový program na Phillip Islandu včera 10:00
Nejnovější články
Mercedes definitivně otočil. Do 2 let představí víc spalovacích aut než elektrických, jen elektrické dodávky odpískal úplně
před hodinouElektromobily stále víc kupuje jediný typ zákazníků, jejich prodeje mezi obyčejnými lidmi výrazně klesají i v Nizozemsku
před 3 hodinamiZlatan měl pravdu, Volvo je skutečně čínské. Zákazníci ho nachytali, jak auta prodává s plagiáty dílů slavných dodavatelů
před 4 hodinamiSlyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
včeraVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva