Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto)
13.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Možná si ještě vzpomenete na koncept SsangYong XIV-1. Nyní je tu studie XIV-2, která na tu loňskou v zásadě navazuje, jen jinak, než byste čekali.
Korejský SsangYong si v minulosti získal nejvíce pozornosti tím, že dělal jedny z nejošklivějších aut, která byla na silnici ke spatření. V posledních letech ale dává na tuto svou „devízu” rychle zapomenout a přichází s o poznání atraktivnějšími vozy. Mezi těmi produkčními zatím žádné neoddiskutovatelné fešáky nenajdeme (i když takové současné Korando není k zahození), koncepty značky ale vypadají stále lépe.
Jedním z příkladů atraktivně vyhlížejícího SsangYongu byla loňská studie XIV-1, kterou jsme překřtili na korejský Countryman. Ne snad kvůli vzhledu, ale kvůli třídě, kam oba vozy svým pojetím a velikostí míří. Vůz nevypadal, že by byl na míle vzdálen produkci, automobilka ale při příležitosti jeho představení ani nenaznačila, kdy by se model podobného ražení mohl dostat do výroby. A neudělala to doteď, aktuálně se ovšem vytasila s konceptem XIV-2.
Mohlo by se zdát, že půjde o totéž auto přiblížené produkčnímu provedení. Nemůžeme vyloučit, že tomu tak nakonec (mimo jiné) bude, podle prvních informací a snímků to ale na podobný posun rozhodně nevypadá. XIV-2 totiž bude v prvé řadě jinak koncipovaným autem.
Označení vozu i vysvětlení jeho názvu zůstává totožné (XIV - eXciting User Interface Vehicle - vůz se vzrušujícím uživatelským rozhraním, no nechceme domýšlet...), první obrázky ale naznačují o dost jiný vzhled - příď, profil i záď, to všechno je více nebo méně odlišné. Rozměrově jsou si tedy oba vozy velmi podobné (4 166 x 1 820 x 1 566 pro XIV-2 a vs. 4 140 x 1 830 x 1590 mm pro „jedničku”) a sdílet mají i stejnou pohonnou jednotku v podobě dieselu o objemu 1,6 litru, tím ale zjevná příbuznost končí.
Co je ovšem nejzajímavější, XIV-2 už není obyčejný crossover, hraje na podobnou strunu jako skalpovaný Nissan Murano nebo zatím vysněné Volkswagen Cross Cabriolet či Audi Q5 Cross Cabriolet. Pozbyl tedy střechy, byť oproti Muranu jen menší části. I SsangYong má tendenci říkat vozu cross-cabriolet, v tomto případě to ale vypadá spíše na cross-targu (co všechno se dá zkřížit...), neboť boční partie vozu jsou kompletně pevné.
Aby svérázu nebylo málo, výrobce slibuje i specifické ztvárnění interiéru s rozložením sedadel 1+1+2 nebo 1+3 a nějaké ty elektronické vychytávky.
Jestli před sebou opravdu vidíme nástupce XIV-1, nebo specifický, souběžně vyvíjený typ, to se teprve uvidí. Více jistě napoví první skutečné snímky, přiložené ilustrace dávají stále příliš mnoho prostoru pro fantazii.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


SsangYong XIV-2 tak trochu je i není evolucí XIV-1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva