Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong XAVL je koncept korejské Škody Kodiaq, ošklivý znovu nebude
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro Ženevu sice dostane design odkazující na kořeny korejského SUV, jeho ošklivosti se ale nepřiblíží. Slibuje sedm sedadel za příznivou cenu.
Stávající generace SsangYongu Korando je na trhu již od roku 2010. Její vzhled přitom není tak tragický jako u předchůdce, ostatně design měla na starosti společnost Italdesign. Ta se ale nejspíše pod nové provedení, které bychom měli v produkčním hávu očekávat někdy v roce 2019, už nepodepíše. Současné Korando tedy čeká devítiletý životní cyklus, proto nám korejská automobilka před nedávnem ukázala facelift.
Novou generaci předznamenává koncept XAV, který se ukázal před dvěma lety ve Frankfurtu. SsangYong spolu se standardním provedením přijde také s prodlouženou variantou. Její předzvěstí je studie XAVL, jíž si aktuálně můžeme prohlédnout na prvních oficiálních ilustracích a která se naživo ukáže za patnáct dní na autosalonu v Ženevě. A v nabídce firmy bude představovat něco podobného jako Kodiaq u Škody - relativně velké sedmimístné auto stojící na relativně malých základech.
Z vizualizací se zdá, že Korejci budou pokračovat v liniích, jež nám ukázali již před časem. To můžete a nemusíte vnímat jako povzbudivou zprávu - XAV se poněkud vracelo ke druhé generaci SsangYongu Korando, která očima Evropana nebyla zrovna nejkrásnější, vytvářel ale přece jen atraktivnější výsledek. Design nicméně nechme být, jednak jde o koncept a jednak je vnímání designu vždy subjektivní.
Pro SsangYong budou hrát jiné silné stránky, kterými může klientelu přitáhnout do showroomů, a sice nízká cena kombinovaná s vysokou úrovní výbavy a u delší verze také se sedmi sedadly. V interiéru navíc máme počítat s nemalým prostorem pro cestující ve dvou u základních i ve všech třech řadách u prodloužené varianty. Obě pak mají disponovat moderními multimediálními systémy, jejichž základem bude rozměrný středový displej. Pod kapotou se objeví benzinové i dieselové motory, nejspíše o maximálně dvoulitrovém objemu.
Pod povrchem bude příští Korando spoléhat na zcela novou platformu monokokového typu, žebřinové rámy si SsangYong schovává pouze pro větší modely, jež se mají právě touto ortodoxní technologií zaměřovat na jízdu v terénu a tedy náročnou klientelu. Korando ale půjde jinou cestou, stejně jako spřízněné MPV, které se objeví do pěti let.
Aktuálně tak jen dodáme, že za zkratkou XAVL se skrývá označení eXciting Authentic Vehicle Long SUV (neboli Vzrušující autentické vozidlo, dlouhé SUV). Jeho produkční verze by přitom do prodeje měla dorazit krátce po pětimístném provedení a přispět má ke splnění interního cíle, jenž počítá s 500 tisíci registracemi ročně.




Nový koncept SsangYong XAVL se prozatím ukázal jen na prvních ilustracích, naživo jej ovšem uvidíme již za dva týdny v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva