SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid

Další SUV od korejské značky už po velkém zavazadelníku netouží. Díky nikterak silnému elektromotoru prahne primárně po redukci emisí CO2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid

1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další SUV od korejské značky už po velkém zavazadelníku netouží. Díky nikterak silnému elektromotoru prahne primárně po redukci emisí CO2.

Pokud si pamatujete naší předženevskou upoutávku k produktům značky SsangYong, jistě si mimo produkční verze modelu Tivoli XLV vzpomenete také na avízo evoluce konceptu SIV, který se objevil na výstavišti Palexpo před třemi roky. Popisovali jsme ho jako Hyundai Ioniq „na chůdách“ a nyní se mu v Ženevě můžeme podívat tváří... v čelní masku. Je to skutečně další evoluce zmíněného konceptu a nese příznačný název SIV-2.

Zhmotnělá budoucnost „prémiového SUV střední velikosti“ se tváří jako velký crossover s agresivní tváří dozdobenou stylovými světlomety a nárazníkem s velkými otvory reprezentujícími vstupní brány pro vzduch proudicí do motorového prostoru. V něm pak nalezneme naznačenou hybridní soustavu zastoupenou kombinací spalovací jednotky a elektromotoru.

Mild-hybrid znamená v první části přeplňované benzinové patnáctistovky obohacené přímým vstřikem paliva a v té druhé pak elektromotor, co svými 10 kW skutečně jen asistuje v určitých jízdních režimech. K jeho napájení má vůz v útrobách umístěny lithium-iontový akumulátor se skromnou kapacitou 0,5 kWh a 48voltový elektrický okruh zajišťující spolu se zmíněnou kombinací „tichou a efektivní jízdu při redukci emisí CO2“ - zejména při plynulé jízdě nízkými rychlostmi.

Pohledem směrem k zádi si všimnete svalnatého profilu a masivních zadních blatníků navazujících na mohutný C-sloupek. V kabině pro čtyři cestující se nacházejí čtyři nezávislé sedačky (jako ze zasedačky - chtělo by se říci) uchycené k ploché podlaze. Nakonec je tu relativně čistá palubní deska s minimem ovladačů, jejichž funkci supluje velký displej.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 1 - SsangYong SIV-2 concept 2016 01SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 2 - SsangYong SIV-2 concept 2016 02SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 3 - SsangYong SIV-2 concept 2016 03SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 4 - SsangYong SIV-2 concept 2016 04SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 5 - SsangYong SIV-2 concept 2016 05SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 6 - SsangYong SIV-2 concept 2016 06SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 7 - SsangYong SIV-2 concept 2016 07SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 8 - SsangYong SIV-2 concept 2016 08SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid - 9 - SsangYong SIV-2 concept 2016 09
SsangYong SIV-2 asi v praxi bůh ví kolik emisí neušetří, ale vzhledem k jeho podobě je nutné brát v potaz že je to stále ještě předprodukční kus a u něho se může změnit hodně věcí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.