Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong e-XIV 2012: čtrnáctka potřetí, tentokrát v menším
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Namísto slibované produkční verze nejmenšího crossoveru představí korejský SsangYong v pořadí už třetí variaci konceptu s označením XIV.
Automobilka SsangYong vystrčila růžky na nedávném moskevském autosalonu představením faceliftu letitého modelu Rexton v evropské specifikaci a náznakem, že by mohla na starý kontinent exportovat také poslední generaci limuzíny Chairman W. Záměr obohatit poměrně širokou nabídku SUV také čtyřdveřovým sedanem jistě možný je, ale poněkud větší šanci na úspěch dáváme kompaktnímu crosoveru připravovanému podle předlohy v podobě konceptů XIV-1 a XIV-2.
Měli jsme za to, že finální provedení nemůže být produkci vzdálené zase tak daleko, vždyť koncepty promenádují po výstavních molech v podstatě už rok. Navíc vedení firmy potvrdilo záměr rozjet sériovou výrobu a automobilka dokonce vypustila předběžné parametry předpokládaných motorizací, hmotnosti a dokonce spotřeby, což se u konceptů obvykle nedělá.
Pokud jste tedy byli zvědaví, co z návrhů SsangYongu vzejde, nebyli jste sami, Korejci však bezpochyby nemají ještě hotovo. Namísto dokončeného stroje odhalí na pařížském autosalonu již třetí verzi studie odlišující se tentokrát nikoli pořadovým číslem, nýbrž písmenem „e“.
Člověk nemusí být raketovým inženýrem, aby pochopil, že značka chce zaujmout buď elektricky poháněnou verzí anebo nějakým plug-in hybridem, jinak by to „e“ v názvu nedávalo příliš smysl. I když... SsangYong tvrdí, že XIV je zkratkou od eXciting Interface Vehicle, což můžeme přeložit jako vzrušující rozhraní automobilu - jde o narážku na systém ovládání vozu, který je schopný pomocí aplikace v mobilu poslouchat příkazy uživatele na dálku. A ono písmeno před názvem by tedy čistě teoreticky mohl být jen dodatek tvořící správný přepis. Beztak si ale myslíme, že SsanYong spíše koketuje s baterkami než angličtinou, ostatně dokazovaly by to také solární články na střeše.
Relevantními technickými daty nedisponujeme, korejská společnost však překvapivě zveřejnila rozměry. Rozvor o délce 2,6 metru je identicky s konceptem 1 a 2, vůz se ale celkově nepatrně zmenšil. Na délku měří 4,16 m (- 10 mm), na výšku měří 1,57 m (identická) a šířka činí 1,79 metru (- 20 mm). Z nákresů je vidět, že do předního, pozměněného nárazníku byla integrována LED a přepracována se zdá být také architektura hlavních světel. Rozjímat dále nad prací designéru však nemá smysl, ty necelé tři týdny do premiéry e-XIV snad už nějako přežijeme.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.



Sériový vůz má ambice konkurovat vozům jako je Nissan Juke a SsangYong si částečně troufá také na Mini Countryman
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan