Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SRT Viper Roadster: nová Zmije nemá potíže s odbytem, přijde i otevřená verze
14.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Chrysler upřednostnil u nového Viperu uzavřenou karoserii kupé, příznivci bouře ve vlasech však zoufat nemusí - pod karoserií je ukryté šasí kabrioletu.
Americký koncern Chrysler měl ve zvyku představovat předchozí generace svého špičkového sportovního modelu Viper nejdříve jako roadster a až později, se značným časovým odstupem, je vypustil také v provedení kupé. V případě nové Zmije však automobilka změnila strategii.
Nejnovější Viper, vyráběný již pod samostatnou značkou sportovní divize SRT (Street & Racing Technology), je ve Spojených státech v prodeji od listopadu loňského roku a docela se mu daří. Automobilka pyšně potvrdila, že vyprodala první sérii čítající 800 kusů a s potěšením konstatovala, že většina zákazníků dala přednost lépe vybavené a tudíž také dražší verzi GTS. Vybírat si jinou karoserii než kupé však nemohli.
Budou se muset zájemci čekající na roadster obrnit trpělivostí opět na tři až čtyři roky? Jak se zdá, tak ne. „S prodejem kabrioletu nemůžeme čekat tak dlouho,“ řekl pro americký Wards Auto prezident oddělení Chrysler SRT Ralph Gilles. Na otázku, kdy tedy bude, Gilles přímo neodpověděl, řekl pouze, že „za pár let“.
Přestavba nového vozu by přitom nemusela být natolik náročná, jak bychom si mohli myslet. „Vůz byl navržen tak, abychom mohli postavit i otevřenou verzi,“ přiznal šéf SRT a dodal: „Pod karoserií se ukrývá šasí kabrioletu, které má potřebnou tuhost. Přestavět Viper bude skutečně snadné, ale nikam nespěcháme.“
Zájem by byl už dnes, zákazníci však podle Gillese vědí, jak se mají zařídit. „Někteří z nich si zkrátka pořídí kupé, a když dorazí roadster, koupí si i ten, nebo auta vymění. Hrstka z nich samozřejmě říká, že si raději počkají na roadster,“ připouští. Šedesátiprocentní podíl verzí kupé ke čtyřiceti procentům otevřených modelů v případě předchůdce je pro Chrysler i SRT signálem, že se rozhodly správně.
Než vůz bez střechy dorazí, bude se automobilka věnovat jiným věcem, a to především závodnímu podniku American Le Mans Series, kde je právě střecha výchozí verze nutností.












Podle šéfa divize SRT tuhost platformě Viperu nechybí, byla vyvíjena i pro kabriolet
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včeraAukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
8.3.2025Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
včeraNový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
včeraOd původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
včeraAukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
včeraČínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva