Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 | Petr Miler
Jiná liga. To je asi nejlepší shrnutí přímého srovnání nejen ve sprintu, ale i v deceleraci a zatáčení, které proti sobě postavilo BMW M3 CS a AMG C63 S. V podstatě „primitivní” bavorák s čistě spalovacím šestiválcem rozválcoval hybridní chloubu Mercedesu ve všech myslitelných ohledech.
Tohle auto už vstoupí do dějin, tím už jsme si dva roky po jeho premiéře jistí. Bohužel to ale nebude v dobrém, neboť historie si jej bude pamatovat jako jeden z největších propadáků moderních automobilových dějin, které jasněji než kterýkoli jiný ukázal neschůdnost šití vozů zejména pro náročnou klientelu podle norem, nikoli podle představ těch, kteří je mají kupovat.
Řeč je o aktuálním Mercedesu-AMG C63, který jsme už v den jeho premiéry označili za dvoutunová katastrofu a parodii na předchůdce, která jen zavírá oči před technickou realitou. Je to pro německou značku až krutě výmluvný tucet slov, který další existence tohoto stroje jen potvrzovala - nepochopili ho Němci, nepochopili ho Američané a především ho nepochopili zákazníci, kteří auto odmítají kupovat i přes víc jak třetinové slevy. A není divu, opravdu neexistuje jediný racionální, jediný obchodní, dokonce ani jediný technický důvod, proč vzít osmiválcovou střelu střední třídy, sebrat jí polovinu motoru, přidat jí několik metráků hmotnosti, zdražit ji o desítky procent a s úsměvem ji předložit jako lepší nabídku.
Byl to nonsens, který přišel o charakter, zvuk, výjimečnost, stabilně vysokou dynamiku i reálnou efektivitu. Přišel o všechny důležité aspekty takového auta a vyměnil je za nízkou normovanou spotřebu paliva resp. jí odpovídající emise CO2, které s realitou nemají nic společného. Nebo si snad někdo myslí, že tohle auto opravdu jezdí za 6,9 litru benzinu na 100 km? Jeho vývoj byl cvičením pro excelovou tabulku, v té se muselo jevit výtečně, v reálném světě prostě nezvládá přesvědčit.
Autu se tak daří jen hůř a Mercedes ho musí dál masivně zlevňovat. A jeho nejnovější srovnání s BMW M3 CS z dílen Edmunds jeho prodeje nepochybně nenakopne. Kolegové jej ve svém „U-dragu”, tedy sprintu na 400 metrů s otočkou na konci, která vyžaduje i nějakou schopnost brzdit a zatáčet, nekompromisně rozválcoval. I když byl C63 nabitý, což s kapacitou baterie jen 6,1 kWh opravdu nebude dlouho, nestačil M3 ani v akceleraci. A horší byl i ve všem ostatním. Ve výsledku se tak celkovým časem zařadil někam na úroveň „juniorského” BMW M2 a elektrické Kie EV6 GT, což je opravdu tristní. M3 vedle toho drží krok i s násobně silnějším Lucidem Air a nemá daleko ani k vyloženě supersportovním modelům.
A to má co? 550koňový šestiválec bez jakékoli elektrické asistence, pohon všech kol a pořád docela vysokou hmotnost 1 765 kg. Na mizérii C63 v podobě dvoulitrového motoru a elektromotoru s kombinovaným výkonem 680 koní, ze kterého jsou stálé necelé dvě třetiny, a hmotností přes 2,1 tuny, to ale stačí s naprostým přehledem. Smutná věc, takhle zdevastovat tak zajímavý stroj, podívejte se na to sami níže.
Mercedes-AMG C63 S je ve své současné době nechtěným nesmyslem. A srovnání s... Foto: Mercedes-Benz
...BMW M3 CS mu k lepším prodejům určitě nepomůže, jen podtrhuje jeho nesmyslnost a nekonkurenceschopnost. Foto: BMW
Zdroj: Edmunds Cars@YouTube
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8.1.2025 - Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.04. 16:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.04. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep