Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dynamiky Tesly Cybertruck a Porsche 911 zorganizované novináři nedopadlo tak, jak si Tesla přála
16.2.2024 | Petr Prokopec
Poslední marketingová kejkle Elona Muska vzbudila rozruch, Tesle se ale ve výsledku vrací jako bumerang. Cybertruck by podle všeho reálně nevyhrál sprint na čtvrtmíli s žádnou 911, od Turba S pak jen dostal za vyučenou.
Vzhled Tesly Cybertruck je natolik neobvyklý, že i kdyby ve všech ostatních ohledech šlo o úplně obyčejný pick-up, stále by se o něm mluvilo. Jenže Elon Musk si očividně byl vědom mnoha problémů, které jsou s jeho revolucí v automobilové branži spojeny. A proto přistoupil k tomu, co mu jde opravdu dobře, nepřehlédnutelnému marketingu. Cybertruck tak byl světu představen jako auto, které je rychlejší než Porsche 911, i když jedno zuffenhausenské kupé táhne na přívěsu.
Prakticky ihned se ukázalo, že realita je poněkud jiná. Nicméně zatímco dříve by kritici dali Tesle po nějaké chvíli pokoj, tentokráte je zjevné, že automobilka se svými bajkami skutečně poněkud přestřelila. Její nepovedený marketingový počin je totiž dále terčem různých vtípků i odborných expertíz, stejně jako reálných srovnávacích testů. K tomu poslednímu přitom nyní přistoupili Thomas a James z kanálu Throttle House, kteří se na rozdíl od Muska nespokojili se základní 911.
Porsche tedy na startovní čáře reprezentuje Turbo S, což je daleko více odpovídající soupeř, alespoň co do výkonu. Šestiválcová jednotka totiž produkuje 650 koní, což je sice stále méně než u Cybertrucku (857 koní), nicméně pick-up má na svém kontě také daleko vyšší hmotnost (3 104 kg versus 1 640 kg). Sázet na Cybertruck jako na vítěze by tedy bylo ošidné, na čtvrtmíli rozhodně.
Díky své koncepci má Cybertruck i přes takřka dvojnásobnou hmotnost chvilku navrch, poté ovšem vůdčí úlohu přebírá Porsche. A podobně dopadl i závod s letmým a nikoliv pevným startem. Tesla tedy znovu není rychlejší než 911, byť na druhou stranu je třeba těžkému pick-upu zatleskat, že dokáže alespoň na prvních metrech držet krok se supersportovní konkurencí.
Marketingový počin, který měl Cybertruck udělat rychlejším, než je Porsche 911, se automobilce soustavně vrací jako bumerang. Tentokrát pick-up vyklepla verze Turbo S, jak můžete vidět níže. Foto: Tesla
Zdroj: Throttle House@YouTube
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 4 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 6 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva