Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dynamiky Tesly Cybertruck a Porsche 911 zorganizované novináři nedopadlo tak, jak si Tesla přála
16.2.2024 | Petr Prokopec
Poslední marketingová kejkle Elona Muska vzbudila rozruch, Tesle se ale ve výsledku vrací jako bumerang. Cybertruck by podle všeho reálně nevyhrál sprint na čtvrtmíli s žádnou 911, od Turba S pak jen dostal za vyučenou.
Vzhled Tesly Cybertruck je natolik neobvyklý, že i kdyby ve všech ostatních ohledech šlo o úplně obyčejný pick-up, stále by se o něm mluvilo. Jenže Elon Musk si očividně byl vědom mnoha problémů, které jsou s jeho revolucí v automobilové branži spojeny. A proto přistoupil k tomu, co mu jde opravdu dobře, nepřehlédnutelnému marketingu. Cybertruck tak byl světu představen jako auto, které je rychlejší než Porsche 911, i když jedno zuffenhausenské kupé táhne na přívěsu.
Prakticky ihned se ukázalo, že realita je poněkud jiná. Nicméně zatímco dříve by kritici dali Tesle po nějaké chvíli pokoj, tentokráte je zjevné, že automobilka se svými bajkami skutečně poněkud přestřelila. Její nepovedený marketingový počin je totiž dále terčem různých vtípků i odborných expertíz, stejně jako reálných srovnávacích testů. K tomu poslednímu přitom nyní přistoupili Thomas a James z kanálu Throttle House, kteří se na rozdíl od Muska nespokojili se základní 911.
Porsche tedy na startovní čáře reprezentuje Turbo S, což je daleko více odpovídající soupeř, alespoň co do výkonu. Šestiválcová jednotka totiž produkuje 650 koní, což je sice stále méně než u Cybertrucku (857 koní), nicméně pick-up má na svém kontě také daleko vyšší hmotnost (3 104 kg versus 1 640 kg). Sázet na Cybertruck jako na vítěze by tedy bylo ošidné, na čtvrtmíli rozhodně.
Díky své koncepci má Cybertruck i přes takřka dvojnásobnou hmotnost chvilku navrch, poté ovšem vůdčí úlohu přebírá Porsche. A podobně dopadl i závod s letmým a nikoliv pevným startem. Tesla tedy znovu není rychlejší než 911, byť na druhou stranu je třeba těžkému pick-upu zatleskat, že dokáže alespoň na prvních metrech držet krok se supersportovní konkurencí.




Marketingový počin, který měl Cybertruck udělat rychlejším, než je Porsche 911, se automobilce soustavně vrací jako bumerang. Tentokrát pick-up vyklepla verze Turbo S, jak můžete vidět níže. Foto: Tesla
Zdroj: Throttle House@YouTube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva