Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem

Na jednu stranu je to fascinující podívaná. Na tu druhou ale nelze z hlavy vyhnat myšlenky na pomíjivost a jistou nesmyslnost soupeření právě v této oblasti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem

18.8.2021 | Petr Miler

Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem

/

Foto: Rimac Automobili/Tesla, koláž Autoforum.cz

Na jednu stranu je to fascinující podívaná. Na tu druhou ale nelze z hlavy vyhnat myšlenky na pomíjivost a jistou nesmyslnost soupeření právě v této oblasti.

Před pár dny jsme vám ukázali, jak akceleruje nové nejlépe zrychlující auto světa na sprinterské dráze. A bylo to něco. Rimac Nevera na silničních pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S dokázal zdolat čtvrtmíli za certifikovaných 8,582 sekundy s koncovou rychlostí 167,51 mph, tedy 269,58 km/h. To jsou u silničních aut dosud nepoznaná čísla, která všechny stávající rekordy překonávají o parník.

Nevera se dostala do rukou Brookse Weisblata z Dragtimes, a tak nešlo čekat, že by vůz nepostavil do klání ve sprintu také s něčím jiným než se stopkami. Ale s čím? Takové Bugatti by se alespoň nějak chytalo, ovšem dostat se k autu této značky resp. majiteli, který bude svolný trápit jej na sprinterské dráze, není snadné. Brooks tak, nikoli překvapivě, sehnal do party Teslu Model S Plaid, tedy druhé nejlépe zrychlující silniční auto světa. A party mohla začít.

Čekáte strhující bitvu, drama, souboj titánů? Zklameme vás, výsledkem je totální debakl, který z Tesly udělal statistu. Není to v podstatě ani zábavné, ani zajímavé, dokud se nepodíváte na absurdní časy, kterých oba vozy dosahují a uvědomíte si, v jakých sférách se pohybujeme. Nejrychlejší auta, se kterými jsem měl možnost v životě jet, zvládala akceleraci na 400 metrů okolo 9,6 až 9,7 sekundy a byl to už skutečně „rachot”. Tady se ale bavíme o sprintu, ve kterém Tesla zvládá čtvrtmíli za 9,3 sekundy, což je ještě o třídu lepší výsledek. A Rimac za 8,6, což je o další dvě třídy lepší čas.

Proto také vše působí tak, jak to působí - 0,7 sekundy je v těchto sférách skutečně obrovský rozdíl. Na jednu stranu je tak třeba žasnout nad tím, co je dnes také technicky možné, na tu druhou je ale nevyhnutelně třeba se ptát, k čemu to vlastně je. Nejsou tak dávno časy, kdy slabší Tesly takto ujížděly Ferrari a vypadalo to stejně v opačném gardu, akorát v o pár sekund déle trvajícím provedení. Pak začali vládnout jiní, pak zase Tesla, teď Teslu zašlapává do země Rimac, co bude dál? Příště jej porazí Tesla Model H za 8,0 s, tu pak Rimac Cizoloh za 7,5 s... Bude to pořád to samé dokola, jedno auto bude o pár délek vzadu, jen celé představení bude kratší a kratší.

Jako nadšení řidiči oceníme více jiné věci než zrychlení v přímce, jakkoli i to je důležitou součástí hry. Udělat poutavé, super rychlé a zábavné auto jde ovšem i z toho, které zvládá čtvrtmíli za 11 sekund, soustředit se jen na akceleraci je trochu laciná zábava a dnešní srovnání to jasně připomíná.


Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem - 1 - Rimac Nevera 2021 nova sada perexSrovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem - 2 - Rimac Nevera 2021 nova sada 20
Rimac Nevera je ve sprintech skutečně jasným králem, ... Foto: Rimac Automobili

Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem - 3 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 04Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem - 4 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 10
...i Teslu Model S Plaid drtí rozdílem několika tříd. Foto: Tesla

Zdroj: DragTimes@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše