Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spyker C8 Preliator: nizozemský bojovník se odhaluje, asi zůstane u V8
9.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Znovuzrození značky Spyker bylo dosud spojováno hlavně s elektřinou. První informace a foto ovšem vedou spíše ke klasickému pohonu.
Zhruba v polovině loňského roku se objevily překvapivé zprávy o návratu nizozemského Spykeru na scénu. Společnost Victora Mullera se totiž nakonec dokázala vyhrabat z bankrotu a díky spolupráci s americkým výrobcem elektrických letadel Volta Volare dokonce začala pomýšlet na to, že by znovu dobyla svět sportovních vozů. Že přitom nejspíše budou dráty a cívky, o tom asi při pohledu na obchodního partnera málokdo pochyboval. Nicméně i přesto nebylo jasné, kdy by se novinka mohla objevit a zda skutečně přepřáhne na elektřinu.
Situace se začala o trochu více rýsovat zhruba před třemi týdny, kdy nizozemská média začala zmiňovat participaci Spykeru na letošní Ženevě. Opět však nikdo nevěděl, zda Muller pouze uspořádá tiskovou konferenci nebo rovnou přejde k odhalení nového modelu. Nyní se ukazuje, že počítat máme s druhou zmiňovanou variantou, neboť na světě je upoutávka firmy lákající na vůz zvaný C8 Preliator, jenž se ukáže právě na výstavišti Palexpo.
Daný snímek je ovšem tím jediným, co se momentálně dostalo do oběhu. Není tedy jasné, zda půjde o produkční verzi či koncept. Dá se ovšem předpokládat, že by mohlo jít o jistou evoluci předchozí studie Venator, k čemuž nás přivádí především překlad názvů obou modelů z latiny. V prvním případě se totiž jedná o lovce, ve druhém - novějším - pak o bojovníka, kterým samotný Spyker evidentně je.
Otazníky se ovšem vznášejí okolo onoho označení C8, jenž v minulosti odkazovalo vždy na 4,2litrový osmiválec od Audi. Tato pohonná jednotka ovšem má časy své slávy již za sebou (zejména kvůli papírové spotřebě), pročež by aktuálně značka musela sáhnout spíše po přeplňovaném čtyřlitru. Možností je samozřejmě i pohonná jednotka jiného výrobce, stejně jako zachování označení bez vazby na motor, z nostalgických důvodů.
Neznámých je tedy i přes přítomnost první fotografie mnoho, nicméně k jejich vytříbení dojde již za pár dnů. Tisková konference značky se totiž má odehrát 1. března ve 14:30. Do té doby se ale nejspíše dočkáme oficiálního virtuálního představení či neoficiálního úniku.

Znovuzrozený Spyker se nakonec v Ženevě skutečně pochlubí novým modelem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva