Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spojení VW s Fiatem nelze vyloučit, šéf koncernu už Marchionneho neodmítá
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Matthias Müller se může po zveřejnění finančních výsledků koncernu VW za loňský rok tvářit optimističtěji. Šéfa FCA si ale vyslechne jen za určité podmínky.
„Nejsme připraveni na jednání o čemkoli, máme jiné problémy. Však Marchionneho jsem neviděl měsíce.“ Těmito slovy reagoval Matthias Müllera minulý týden na neformální snahy svého protějšku o spojení Volkswagenu a FCA. Churavějící italsko-americký koncern se Sergio Marchionne snaží „udat“ již delší dobu, po převzetí Opelu francouzským PSA však jeho kroky nabraly na intenzitě.
Není to překvapivé, díky akvizici se PSA rázem vyhouplo na druhou příčku mezi evropskými výrobci. První je VW Group, třetí aliance Renault-Nissan. Na Fiat a Chrysler tak zbývá jen docela malý kousek koláče - konkrétně je tržní podíl sedmiprocentní. Kromě toho se FCA může „pochlubit“ pouze 2,5procentní ziskovou marží, která taktéž zaostává za konkurencí.
Je tedy logické, že Marchionne touží po silném partnerovi. Zvláště když svět spěje k elektrifikaci a autonomnímu řízení, což jsou dvě oblasti, ve kterých FCA není zrovna silné. Možná i proto Müller ukázal šéfovi Fiatu minulý týden záda, po zveřejnění finančních výsledků ale Müller obrátil. „Nevylučuji konverzaci. Bylo by ovšem ku prospěchu věci, kdyby pan Marchionne probral své myšlenky přímo se mnou a nikoliv pouze s vámi,“ oznámil šéf německého koncernu přítomným novinářům. Tím jen potvrdil, že Marchionneho skutečně dlouho neviděl a že jeho protějšek mluví spíše do kamer než mezi čtyřma očima.
Pokud víme, osobní schůzka obou šéfů prozatím ale není na pořadu dne a je otázkou, kdy a pokud se stane aktuální záležitostí. Ještě více v nedohlednu je pak případná fúze. Müller ovšem žádné setkání či akvizici iniciovat nemusí. Po loňském roce je VW Group i přes dieselový skandál vysoko v černých číslech, a proto jeho šéf prohlašuje: „Jsem si jist budoucností Volkswagenu, s Marchionnem nebo bez něj.“






Koncern VW Group včera zveřejnil své finanční výsledky za loňský rok. Navzdory krizi vydělal majlant, pročež se Matthias Müller může tvářit vstřícněji
Jestli se Sergio Marchionne dokáže vetřít v Müllerovu přízeň, zůstává nejisté
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 10 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 11 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch