Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů
13.2.2021 | Petr Miler
Klasických 400 metrů je při výkonech a dynamice současných aut příliš málo na to, aby se poznalo, kdo je skutečně rychlý. Francouzi tak uspořádali klání na 1 km a ukázaly se velké rozdíly.
Jak jsme nedávno podrobněji probírali, v klání o nejrychlejší auto světa hraje stále větší roli akcelerace namísto maximální rychlosti. Je to logické, takové zrychlení z 0 na 100 km/h si lze legálně užít klidně i u nás, zatímco schopnost auta pokořit 400 nebo 500 km/h je spíše něco, čím se můžete po večerech těšit při pohledu do katalogu výrobce. I z tohoto důvod se většina pozornosti nadále soustředí na hodnotu akcelerace na stovku nebo 400 metrů, faktem ale je, že při schopnostech současných aut už to nedává komplexní obrázek o tom, jaké z nich je skutečně schopné.
Jestli stovku zvládnete za 2,9 nebo 3,1 sekundy může být snadno otázkou povedeného či nepovedeného startu, nad nímž u naprosté většiny aut jako řidič beztak nemáte větší kontrolu. Spustíte launch control, zmáčknete plný plyn a čekáte, jak se elektronika popasuje s tím, že po levým předním kolem máte více trakce než pod pravým zadním. Když to zrovna zvládne hůře - a nebo té trakce bude méně - ani 400 metrů nestačí k tomu, aby i reálně rychlejší vůz porazil ten o fous pomalejší.
Právě proto kolegové z francouzského Motorsport Magazine uspořádali klání mezi třemi z nejlépe zrychlujících aut dneška na 1 km, kde se ukáže i schopnost poradit si s vyššími a přesto ne absurdně vysokými rychlostmi. Teslu vynechali, protože ta už byla opakovaně poražena Porsche Taycan Turbo S, a tak vzali právě toto Porsche, k němu novou 911 Turbo S a Audi RS6 Avant do party. Máme tedy proti sobě auta se 761, 650 a 600 koňmi, které si ale musí poradit s docela jinými hmotnostmi. Taycan je s 2 349 kg až absurdně těžký, i RS6 je lehčí (2 209 kg) a 911 Turbo S jednoznačně nejlehčí (1 655 kg).
Podívejte se sami, jak vše probíhalo, Francouzi jdou bez řečí hned na věc. Můžeme ale říci, že 911 Turbo S klání naprosto jasně ovládlo a jen v prvních metrech mu dokázal Taycan sekundovat či být dokonce chvíli před ním. Jakmile se rychlost zvýšila, projevily se limity elektrického pohonu a 911 začala naprosto dominovat. Výsledkem je výhra rozdílem třídy, ale před Taycanem - RS6 zůstala třetí s dalším poměrně velkým odstupem.
![Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů - 1 - Porsche Taycan Turbo S Lewis Hamilton 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů - 2 - Porsche Taycan Turbo S Lewis Hamilton 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů - 3 - Porsche Taycan Turbo S Lewis Hamilton 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Porsche Taycan Turbo S sice dokáže porážet ve sprintech Teslu... Foto: Porsche
...na novou 911 Turbo S ale zdaleka nestačí, na 1 km vůbec ne. Foto: Porsche
Audi RS6 je pak přes svou jinak úctyhodnou kombinaci vlastností bez šance na oba koncernové bratry. Foto: Audi
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
před 4 hodinamiPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejčtenější články
Kolaps prodejů ojetin v Česku v prosinci vygradoval, s jedinou výjimkou jde o absolutně nejhorší měsíc za 10 let
9.1.2025Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
9.1.2025Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
9.1.2025K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
9.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva