Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dynamiky tří Ferrari s motory V6, V8 a V12 dopadl přesně podle síťového grafu, klání „v pravověrnosti” je ale úplně jiná píseň
4.2.2024 | Petr Miler
Jde ve všech případech o moderní modely, každý z nich je ale ukuchtěný podle docela jiného receptu. Po stránce dynamiky vítězí nepřekvapivě pohon všech kol a elektrická asistence, ale co v těchto autech zbylo z Ferrari?
Je to v těchto sférách trhu ne zcela obvyklý přístup, Ferrari ale v případě techniky svých aut nikdy nebylo příliš tradicionalistické. Ne snad, že by se nemělo čeho držet, i v dobách Enza Ferrariho ale nemělo problém vytáhnout jako s absolutní špičkou své nabídky s modelem F40, který místo tradičního motoru V12 bez turba vsadilo na dvakrát přeplňovaný osmiválec. Šlo prostě o výkon, o hmotnost, o rychlost, ne nutně o koncepci. Ani tak ale vozu nechyběl zajímavý zvukový projev.
V kontextu výše zmíněného tedy není divu, že Ferrari dnes nemá problém nabízet modely jako 296 GTB nebo SF90, které nejenže nemají atmosféricky plněný motor V12, ale k jednotkám V6 resp. V8 turbo přihazují ještě elektrický pohon, u SF90 dokonce takový, který pohání přední kola a vozu dopřává pohon 4x4. Z hlediska dynamiky jsou to schopné koncepce.
To je nakonec patrné i z posledního srovnání Mata Watsona z Carwow, který proti sobě postavil právě Ferrari 296 GTB a SF90. A k nim přibral ještě model 812 Superfast. Máme tu tedy hybridní přeplňovaný třílitrový šestiválec s 840 koňmi na zadních kolech, hybridní přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec plus dva elektromotory s 1 000 koní celkově na všech čtyřech kolech. A proti nim atmosféricky plněný 6,5 V12 s 800 koňmi na zadních kolech. Hmotnosti všech tří aut činí 1 470 kg, 1 570 kg a 1 744 kg, takže co se dá čekat po stránce dynamiky?
Tady vážně není co řešit, SF90 je o ligu výš než 296 GTB a to je o ligu výš než 812 Superfa(s)t. Výkon, koncepce, hmotnosti, to vše to naznačuje a souboje dopadnou přesně podle síťového grafu. Ale poslechněte si zvuk všech tří aut a sami se zeptejte, co vám přijde jako pravověrné Ferrari, navzdory zkraje zmíněnému. To jsou prostě dva vysavače a jedno Ferrari, zvukově je 812 v úplně jiné lize. A protože všechny tři vozy jsou rychlé jako čert tak či onak, dali bychom snad nejvíce přednost osmsetdvanáctce. Ale každému dle jeho gusta...
Sprint Ferrari 296 GTB... Foto: Ferrari
...proti modelu SF90... Foto: Ferrari
...a typu 812 Superfast je dynamicky „o ničem”, jinak dopadnout nemohl. Ale co zvuk? Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 11 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva