Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami

Škoda poznává na vlastní kůži, že mladí lidé auta kupují stále méně. Hledá k nim nové cesty, je ale otázkou, zda zrovna s carsharingem uspěje, tím spíše u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami

21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda poznává na vlastní kůži, že mladí lidé auta kupují stále méně. Hledá k nim nové cesty, je ale otázkou, zda zrovna s carsharingem uspěje, tím spíše u nás.

Svět se mění a automobily s ním, chce se říci. Jakkoliv ovšem výrobci reagují na nové trendy, všeobecně lze zaznamenat odklon mladých lidí od klasického vlastnictví aut. Platí to zejména ve větších městech s rozvinutou hromadnou dopravou, kde vlastnit vůz není zrovna jednoduché. Nikoliv ani tak kvůli pořizovací ceně, ale spíše s ohledem na překážky, jenž zákonodárci hází motoristům pod nohy - ať již jde o parkovací zóny u nás, nebo třeba emisní zóny ve světě.

Ve světle těchto faktů je třeba hledat nové způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří nová auta jednoduše nekupují. Na alternativy ke klasickému vlastnictví aut chce nyní vsadit i Škoda: „Mnoho mladých lidí dokonce své vlastní auto ani nechce - my proto chceme učinit jejich životy mnohem snadnějšími a přátelštějšími,“ říká k tématu Jarmila Plachá z divize DigiLab mladoboleslavské automobilky.

Na mysli má přitom hlavně tzv. carsharing, tedy organizované sdílení jednoho auta vícero lidmi, který dnes obvykle funguje bez přímého zapojení automobilek. A právě to by Škoda ráda změnila. Skrze svůj DigiLab tak hodlá investovat i do řady startupů, stejně jako se zaměří na nové mobilní aplikace. Plachá přitom loni uvedla, že touto dobou chce mít na stole zhruba 30 až 40 projektů, ze kterých si Škoda vybere ty nejvhodnější, které budou pro digitální divizi prioritou.

Uvidíme tedy, s čím automobilka nakonec vyrukuje. Carsharing je ale zatím daleko lépe přijímán v zahraničí, na českém trhu se tato alternativa teprve rozjíždí a zatím velké procento motoristů neoslovila. Jelikož ovšem takový pražský magistrát v poslední době jde proti individuální dopravě dost tvrdě, je změna nejspíše na obzoru. A nebo ne? Řekněte nám sami, jak moc se je vám myšlenka sdílení jinak nového osobního auta s jinými lidmi blízká či nikoli...


Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 1 - Car4Way ilustracni foto 01Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 2 - Car4Way ilustracni foto 02Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 3 - Car4Way ilustracni foto 03Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 4 - Car4Way ilustracni foto 04Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 5 - Car4Way ilustracni foto 05Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 6 - Car4Way ilustracni foto 06Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 7 - Car4Way ilustracni foto 07Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 8 - Car4Way ilustracni foto 08Škodu trápí, že její auta kupuje málo mladých, chce je oslovit novými cestami - 9 - Car4Way ilustracni foto 09
Jednou z firem, které se carsharingu již věnují, je společnost Car4Way. Její portfolio přitom tvoří hlavně modely Škody, případně pak i Volkswagenu, zatím u nás ale velkou díru do světa neudělala

Zdroj: Autocar, Foto: Car4Way

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše