Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Yeti L: prodloužená verze přistižena. Naroste o 60 mm, k mání ale bude jen v Číně
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodloužený rozvor je jedním ze základů úspěchu v Číně. Škoda Yeti ho zkombinuje se dvěma motory, dvěma převodovkami a pohonem předních či všech kol.
Pokud máte pocit, že koncern VW Group soustředí své operace na čínském trhu teprve v posledních letech, pak budete trochu překvapeni historií konsorcia Shanghai Volkswagen. To bylo založeno již v roce 1984, přičemž mezi jeho hlavní úkoly patří výroba modelů zaměřených speciálně na asijský trh. Prvních 16 let se přitom jednalo pouze o značku VW, od nového milénia a převzetí značky Škoda Auto pak nabídka konsorcia doznala rozšíření i o mladoboleslavské vozy.
Tím nejnovějším se na základě špionážních fotografií stane Škoda Yeti s rozvorem prodlouženým o 60 mm. Profitovat z tohoto nárůstu mají hlavně pasažéři na zadních sedadlech, což vůbec není neobvyklé. Na čínském trhu totiž můžeme nalézt mnoho modelů, které se oproti evropské specifikaci pyšní nárůstem dimenzí. Jen namátkou můžeme jmenovat třeba Audi A4L nebo konkurenční BMW 335Li.
Je ovšem otázkou, zda stejně jako tyto vozy bude i prodloužená verze Škody Yeti vozit papaláše. Nabídka motorů spíše naznačuje opak, k dispozici totiž budou pouze dvě benzinové pohonné jednotky. Čtyřválce 1,4 TSI a 1,8 TSI ovšem bude možné kombinovat jak s šestistupňovým manuálem, tak s převodovkou DSG. Stejně tak bude volitelný pohon předních nebo všech čtyř kol.
Dieselové motory se na čínském trhu nenabízí, tamní vláda je proti jejich zavádění. Očividně tak mají komunističtí pohlaváři více rozumu než celý Brusel dohromady. A jelikož Čína vlastní 10 % konsorcia Shanghai Volkswagen, nebude jistě ani prodloužená Škoda Yeti, jejíž ceny zřejmě odstartují na částce 140 000 čínských juanů (cca 434 000 Kč), výjimkou.
Při pohledu zvenčí není nárůst rozvoru o 60 mm takřka patrný, na čínském trhu se ale bude jednat o parametr, který úspěch Škody Yeti výrazně umocní
Zdroj: Auto Ifeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva