Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Yeti 2014: evropský facelift na prvním videu, „prodloužený” na nových fotkách
4.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Číně debutoval model, jemuž rozvor narostl o 6 centimetrů. Paradoxně ale bude levnější než evropská verze, která se ukázala v pohybu.
Již Jára Cimrman říkal, že existují dva druhy sněžného muže. Vedle himalájského typu tak můžeme potkat i druh polární. To je ovšem fikce, i když realita zná také dva druhy Yetiho. Toho prvního vyrábí Škoda v Evropě a vyznačuje se délkou 4 223 mm, výškou 1 691 mm a rozvorem 2 257 mm. Druhý pak byl nově představen na autosalonu v čínském Chengdu a jeho rozměry činí 4 275 mm, 1 682 mm a 2 638 mm. Shodnou tak mají oba sněžní muži pouze šířku, a to 1 793 mm.
Navzdory rozvoru delšímu o šest centimetrů je ale paradoxně čínský Yeti levnější než ten evropský. Alespoň ve své domovině, neboť stát má 180 000 yuanů (cca 577 tisíc Kč) v případě motoru 1,4 TSI nebo 200 000 yuanů (641 tisíc korun), pokud se rozhodnete pro 1,8litrový benzinový čtyřválec. Nejlevnější dovážená evropská verze ovšem v Číně vychází na poněkud zběsilých 300 000 yuanů (961 tisíc korun) kvůli dovoznímu clu.
Za cenový pokles tak prodloužený Yeti pochopitelně vděčí hlavně přesměrování výroby z České republiky do továrny Volkswagenu v Yizhengu v provincii Jiangsu. Zároveň také využívá o poznání jednodušší platformu PQ25, kterou sdílí třeba s asijskou Škodou Rapid. Navíc také dostal jinou čelní masku nebo světlomety. Zlevnění je tak oprávněné, Evropa z něj (a z prodlouženého rozvoru) ovšem profitovat nebude - my se musíme spokojit se standardní verzí, kterou můžete poprvé vidět i v akci v obou nových provedeních Outdoor a Urban.
Čínská Škoda Yeti má již po debutu, který naplno ukázal její prodloužený rozvor
Zdroj: ChinaAutoWeb
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva