Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision S odhalila interiér. Podívejte se, jak Kodiaq pojme tři řady sedadel
29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 126 foto, video) Předzvěst Kodiaqu pohání hybrid o výkonu 225 koní. Má zavazadelník s 460 litry prostoru a tři řady sedadel. A displeje, spoustu.
Doplněno: Přidali jsme postupně 82 živých fotek vozu z jeho večerní předpremiéry i výstavní premiéry. Všechny najdete v přiložené galerii - zachycují také třetí řadu sedadel a zavazadlový prostor.
Studii Škoda Vision S jsme si mohli zvenčí představit již před necelými dvěma týdny. V předvečer autosalonu v Ženevě ovšem mladoboleslavská značka ukázala rovněž, jaké novinky skrývá v interiéru. Stejně jako v případě karoserie je o čem mluvit, neboť dominantou palubní desky je dvojice 16palcových displejů. Než se ovšem do kabiny detailněji podíváme, projdeme si nejnovější kreaci šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně ještě jednou po stránce exteriérové i motorické.
Začneme vzhledem, který nám zejména díky agresivně tvarované přídi před oněmi dvěma týdny připomněl Range Rover Evoque. Kabaň dodává, že se nechal ovlivnit tradiční výrobou křišťálového skla a českým kubismem, přičemž „veškeré plochy mají za pomoci hry světla a stínu navodit působivé dojmy, jenž podtrhuje použití zelené barvy Island“. Takové je alespoň oficiální prohlášení, přičemž my dodáme, že úzké světlomety používají technologii LED.
Od čelních světel míří hlavní boční linie Tornádo směrem k zádi, přičemž doplněna je ještě druhým spodním prolisem. Povšimnout si pak můžeme i 21palcových litých kol, jejichž pět paprsků je inspirováno aerodynamikou a která obouvají pneumatiky o rozměru 275/40 R21. Patrný je také dlouhý rozvor, zatímco vzadu najdeme střešní spoiler nebo lampy, do kterých jsou integrovány hrany zlepšující obtékání vzduchu. Nechybí ani difuzor či oválné koncovky výfuků.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme hybridní ústrojí. To dorazí i v případě sériového SUV Kodiaq, nicméně nejprve dostane kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru do vínku Superb. Aktuálně však není jasné, zda půjde o přímé převedení techniky konceptu, jenž používá hned tři agregáty - jeden benzinový a dva elektrické. Celkově lze přitom počítat s výkonem 225 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 7,4 sekundy a maximálce 200 km/h.
Samotná benzinová jednotka 1,4 TSI byla naladěna na 156 koní a 250 Nm točivého momentu, zatímco přední elektromotor o výkonu 54 koní a 220 Nm je součástí šestistupňového automatu DSG a společně se spalovacím agregátem roztáčí přední kola. Ta zadní má pak na starosti druhý elektromotor produkující 116 koní a 270 Nm. Čest tedy máme s elektronickou čtyřkolkou, která se obejde bez jakéhokoliv mechanického propojení obou náprav.
Součástí hybridní soustavy jsou dále lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, dobu potřebnou k jejich dobití však značka nezmiňuje. Dodává však, že pro budoucí sériové provedení pracuje vyjma klasického připojení k domácí zásuvce nebo rychlodobíjecí stanici také na indukčním nabíjení. Mimo to samozřejmě v závislosti na zvoleném jízdním režimu dochází také k rekuperaci kinetické a brzdné energie, a to za pomoci předního elektromotoru.
Při zvoleném režimu E-Mode je pro změnu Škoda Vision S schopna čistě elektrického pohonu, přičemž v takové chvíli by měla urazit až 50 km. Normovaná spotřeba pak byla vypočítána na nereálných 1,9 l/100 km, zapomenout tedy můžeme na celkový dojezd až tisíce kilometrů na jedno natankování. O objemu nádrže ale zatím nemáme zprávy, jakkoli lze očekávat hodnotu kousek za 50 litry.
Zamířit můžeme k samotné platformě MQB, díky které vůz dosahuje délky 4,7 metru, šířky 1,91 metru, výšky 1,68 metru a rozvoru 2,79 m. V případě podvozku jsou vpředu použity vzpěry MacPherson, vzadu pak čtyřprková náprava. Dále tu máme adaptivní tlumiče Dynamic Chassis Control (DCC), které pracují v režimech Normal, Comfort a Sport, či řízení s progresivním účinkem.
Uvnitř studie Vision S počítá s šesti sedadly ve třech řadách, jako vůbec první vůz značky Škoda. Této koncepci ale zůstane věrný pouze koncept, u sériového provedení bychom měli počítat s pětimístným nebo sedmimístným provedením. V závislosti na daném počtu pasažérů se pak bude pohybovat rovněž objem zavazadlového prostoru, který aktuálně pobere až 460 litrů.
Jak jsme zmínili v úvodu, palubní desce dominují dva 16palcové digitální displeje. Ovládání jednotlivých funkcí je umožněno za pomoci třetí obrazovky zasazené ve středové konzoli (čtvrtou najdeme uprostřed druhé řady sedadel), pro příští léta přitom Škoda slibuje volně programovatelné sdružené přístroje. A dodává, že zároveň pracuje také na ovládání hlasem či gesty.
Do všech čtyř dveří byl integrován Phonebox zajišťující bezdrátové dobíjení mobilních telefonů posádky, data a informace z mobilů si přitom pasažéři mohou prohlížet na „svém“ displeji. Zadní řady totiž mohou profitovat z obrazovek usazených v opěrkách předních a prostředních sedadel. Vše pak završuje kožené čalounění Nappa kombinované s látkou Ultrasuede.
Dále lze zmínit logo volantu či prvky na dveřích a středovém panelu z ručně broušeného českého křišťálu, ambientní osvětlení dostupné v deseti barvách nebo odemykání vozu pomocí technologie Digital Key, jenž používá digitální kód zaslaný do mobilu či chytrých hodinek. Zavazadlový prostor pak již tradičně počítá s prvky Simply Clever, třeba s háčky na zavěšení tašek.
Tím jsme na konci známých informací, pročež jen dodáme, že sériová Škoda Kodiaq bude odhalena na podzim na autosalonu v Paříži a do prodeje by měla zamířit ještě před sklonkem roku. První ceny nejspíše budou startovat někde okolo 650 000 Kč, za plně vybavenou vrcholnou verzi ale dáte výrazně přes milion korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Škoda Vision S alias koncept Kodiaqu při výstavní premiéře
Škoda Vision S živě na koncernovém večírku, tentokrát opravdu večírku
Toto je předobraz Škody Kodiaq zevnitř
Oficiální naznačovaly uhlazenější styl vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva