Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb poprvé nafocena v Evropě a ve vlastní kůži
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) První fotky Superbu III z Evropy potvrzují blížící se premiéru. Vůz se promenáduje v kamufláži.
Tip: Podívejte se také na první oficiální fotky a informace o novém Superbu, které plně odhalují vzhled přídě a přidávají i dílčí potvrzené technické, výbavové a cenové specifikace.
Doplněno 10.12.: Po včerejších prvních snímcích z Portugalska můžeme přidat další fotky zveřejněné kolegy z Worldcarfans, které maskovaný nový Superb zachycují o něco lépe a hlavně ze všech stran. Lépe patrná je tak silueta či řešení zádě. Naleznete je v doplněné galerii na konci článku.
Pro mladoboleslavskou automobilku byla nejdůležitějším modelem letošního roku nová generace Škody Fabia. V roce příštím se pro změnu modernizace dočká vlajková loď Superb, jejíž debut je naplánován na březnovou Ženevu. Zatím ovšem není jisté, zda značka mluví pouze o méně praktické variantě, či zda je řeč také o kombíku. V případě Fabie byly obě karosářské verze odhaleny najednou v Paříži, nekonečná marketingová kampaň ovšem stavěla hlavně na hatchbacku.
Se Škodou Superb může být strategie zopakována, stejně tak ovšem připadá v úvahu možnost, že kombi se ukáže až na podzim ve Frankfurtu. Nadále tedy pracujme pouze s modelem, jenž bude mít méně objemný zavazadlový prostor. Tedy vůči kombíku, ve srovnání s dosavadním modelem dojde k nárůstu. Novinka se totiž stejně jako nový Volkswagen Passat postaví na delší verzi modulární platformy MQB. Počítat tak máme s rozvorem 2 836 milimetrů, který stávající provedení přesahuje o 75 mm.
S německým příbuzným pak bude sdílet i většinu pohonných jednotek, přičemž ty počítají se čtyřmi válci, maximálně dvoulitrovým objemem a výkonem 240 koní u dieselového bi-turba či 280 koní v případě benzinového motoru 2,0 TFSI. Zapomenout přitom můžeme na benzinový 3,6litrový šestiválec, o pohon všech kol se ale již nebojíme. Stejně tak nabídka počítá s manuálními a automatickými převodovkami.
Kde ovšem mezi českým a německým vozem dojde k odklonu, je prostor na zadních sedadlech, který byl odjakživa doménou Škody Superb a zůstane jí i nadále. Ten bude nyní ještě zvětšen, souběžně s tím ovšem bude novinka také nižší a širší. Po stránce vzhledové tak půjde o vyváženější model, než u nynějšího provedení, což i přes notné maskování potvrzují první špionážní fotky pořízené v Evropě. Dosud jsme auto mohli zahlédnout pouze v Číně, navíc ještě s výraznější kamufláží, která skutečné tvary vozu zcela měnila. Nyní máme tu čest už pouze s „oblepeným” autem nepochybně ve své skutečné karoserii.
Zřejmé je tak leccos včetně třeba vnitřní grafiky hlavních světel, z fotek ale zatím není jednoznačně patrné, zda půjde o liftback či sedan. Víme ovšem, že stávající dvojité otevírání zavazadlového prostoru Twindoor již s novinkou nedorazí. Jednak bylo zbytečně drahé, jednak po daném řešení nebyla taková poptávka, jak si Škoda původně myslela. Liftback tedy zatím můžeme pouze pravděpodobně předpokládat jak díky dřívějším fotkám z Číny, tak kvůli orientaci Škody na praktičnost. S čím naopak můžeme jistě počítat, je adaptivní pérování.
Kromě tohoto prvenství v rámci mladoboleslavské automobilky se počítá také s příchodem hybridního provedení. To by spárovalo 1,4litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem, přičemž kombinovaný výkon 218 koní by zamířil na přední kola. Superb PHEV by přitom s touto alternativou zvládl 50 km čistě na elektřinu.
Tím nám dostupné informace končí, s ohledem na blížící se Ženevu se ovšem s novou Škodou Superb dozajista neloučíme nadlouho. Jsme přitom zvědavi, zda budeme opět svědky reklamní kampaně připomínající venezuelskou telenovelu.
Další špionážní fotky z Portugalska ukazují nový Superb i z profilu a zezadu
Nová generace Škody Superb byla nafocena v Portugalsku již s vlastní karoserií. Ta je ale prozatím ukryta za nemalým maskováním
Dřívější špionážní fotky z Číny
Zachycený vůz můžete samo porovnat s dosavadními spekulativními ilustracemi
Foto: zveřejněné kolegy z Worldcarfans, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva