Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Rapid Spaceback RS: co by bylo, kdyby škodovka chtěla (ilustrace)
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodovce v nabídce chybí jednoduché a dostupné auto se sportovním švihem. Rapid Spaceback RS by jím mohl být, kdyby ovšem automobilka chtěla.
Není tomu dlouho, co jsme vás informovali o blížícím se konci Škody Fabia RS. Tu zabila především absence manuální převodovky, která odrazuje část klientely a způsobila i navýšení ceny do nesmyslných výšin. Škodovka je tak neúspěchem v této třídě aut momentálně poněkud zhrzená a podruhé se spálit nehodlá, přitom má k dispozici základ, který by ji mohl dovolit znovu uspět.
S příchodem nové Škody Rapid Spaceback se totiž otevřela možnost postavit přece jen stylověji vyhlížející provedení liftbacku, které by mohlo čerpat z jeho jednoduché, lehké a nakonec i docela levné konstrukce, která už v první karosářské verzi prokázala talent uspokojovat náruživé řidiče. Z něj vycházející RS by nemuselo být extrémně výkonné či vybaveno jinou drahou technikou, stačil by motor 1,4 TSI naladěný na nějakých 160 koní, manuální převodovka a pár designových prvků převzatých z Rapidu Sport, který se svého času předobrazem eReSa zdál být.
Takové auto by si ponechalo lehkost, i s omezeným výkonem by nabídlo dostatečnou dynamiku, přidalo by trochu více vizuální atraktivity a o něco ostřejší naladění, které po vzoru nové Octavie RS ponechalo Rapidu jeho každodenní využitelnost a přesto přidalo na sportovním espritu. Kolik by takový vůz mohl stát, 400 tisíc Kč? Podle nás by to byla zajímavá nabídka, škodovka ale momentálně říká jasné „ne”.
Její zástupci nám to potvrdili na právě probíhajících prezentacích standardního Sportbacku, máme ale zato, že není „ne”, které by nebylo možné otočit v „ano”. Můžeme tak věřit, že by se „materializace” jednou mohly dočkat i počítačové ilustrace od kolegů z francouzského Blog Automobile, kterým by takový Rapid dával smysl též. Uvidíme tedy, zda si jednou v Boleslavi svůj názor rozmyslí, my se tomu budeme snažit pomoci...
Rapid Spaceback RS se ukázal na prvních neoficiálních ilustracích, Škoda s ním ale po blamáži s Fabií RS nepočítá. Zatím
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva