Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia Sport TSI 280 nafocena v Číně, silnější RS to ale není
7.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda Octavia je dnes nabízena nanejvýš s motorem 2,0 TSI o výkonu 230 koní. Verze TSI 280 naznačuje zlepšení, realita je ale jiná.
Pokud dnes zatoužíte po co nejvýkonnější Octavii, nabídne vám Škoda První model RS 230. Není ani trochu špatný, výkonu by ale klidně snesl více. Nakonec koncernový sourozenec Leon Cupra měl 280 a nyní má až 290 koní se stejnou koncepcí pohonu. A sama česká automobilka nabízí Superb s 280koňovým TSI. Když jsme tedy zahlédli přiložené špionážní fotky, na nichž má Octavia označená Sport motor TSI 280, doufali jsme v blýskání se na lepší časy. Jenže realita je jiná.
Praktiky koncernu VW Group na čínském trhu totiž někdy podivné. Kupříkladu takový VW Lamando, který je produkční verzí konceptu NMC, je tam k mání ve verzích 330 TSI, 280 TSI a 230 TSI. Pokud ovšem pod kapotou čekáte agregáty, které by produkovaly opravdu působivé výkony, pak jste vedle jak ta jedle. Místo toho svou práci v motorovém prostoru odvádějí 1,8litrový a 1,4litrový čtyřválec, kdy v případě prvního je možné očekávat 180 koní, u druhého pak 150 a 130 koní. Proč se jmenují zrovna takto, netušíme.
Škoda přebírá stejnou logiku, a tak se i na zádi nové varianty modelu Octavia dočtete něco podobného. Vůz si říká Sport a již ve standardu se chlubí slušivými 16palcovými litými koly, s nimiž jsou spojeny pneumatiky o rozměru 205/55. Dále tu máme chromovou mřížku chladiče, ozdobné výlisky na předních blatnících či černě lakované kryty zpětných zrcátek. Je tedy trochu jako RS a označení TSI 280 naznačuje, že by mohlo být i více, jenže prostě není.
Tak jako u Volkswagenu Lamando se i zde o pohon předních kol stará 1,4litrový čtyřválec. V rámci výkonu tu tedy máme 150 koní a 250 Nm točivého momentu, přičemž přenos dostala na starosti sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z klidu na stovku se pak nejspíše stejně jako u české verze odehraje za 8,3 sekundy, maximálka činí 216 km/h.
Dále již můžeme dodat snad jen pár zmínek o ceně, jenž startuje na sumě 151 900 yuanů (cca 556 tisíc korun). Za tuto částku je přitom Octavia TSI 280 osazena litými patnáctkami Gothic, klimatizací či rádiem se čtyřmi reproduktory. Pokud ovšem čínská klientela touží po oněch 16palcových ráfcích či audio systému s osmi reproduktory, musí z kapsy vytáhnout minimálně 166 900 CNY (611 000 Kč).







Škoda Octavia TSI280 nemá pod kapotou 280 koní, nýbrž pouze přeplňovanou jedna-čtyřku naladěnou na lehce nadpoloviční výkon
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB