Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia Sport TSI 280 nafocena v Číně, silnější RS to ale není
7.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda Octavia je dnes nabízena nanejvýš s motorem 2,0 TSI o výkonu 230 koní. Verze TSI 280 naznačuje zlepšení, realita je ale jiná.
Pokud dnes zatoužíte po co nejvýkonnější Octavii, nabídne vám Škoda První model RS 230. Není ani trochu špatný, výkonu by ale klidně snesl více. Nakonec koncernový sourozenec Leon Cupra měl 280 a nyní má až 290 koní se stejnou koncepcí pohonu. A sama česká automobilka nabízí Superb s 280koňovým TSI. Když jsme tedy zahlédli přiložené špionážní fotky, na nichž má Octavia označená Sport motor TSI 280, doufali jsme v blýskání se na lepší časy. Jenže realita je jiná.
Praktiky koncernu VW Group na čínském trhu totiž někdy podivné. Kupříkladu takový VW Lamando, který je produkční verzí konceptu NMC, je tam k mání ve verzích 330 TSI, 280 TSI a 230 TSI. Pokud ovšem pod kapotou čekáte agregáty, které by produkovaly opravdu působivé výkony, pak jste vedle jak ta jedle. Místo toho svou práci v motorovém prostoru odvádějí 1,8litrový a 1,4litrový čtyřválec, kdy v případě prvního je možné očekávat 180 koní, u druhého pak 150 a 130 koní. Proč se jmenují zrovna takto, netušíme.
Škoda přebírá stejnou logiku, a tak se i na zádi nové varianty modelu Octavia dočtete něco podobného. Vůz si říká Sport a již ve standardu se chlubí slušivými 16palcovými litými koly, s nimiž jsou spojeny pneumatiky o rozměru 205/55. Dále tu máme chromovou mřížku chladiče, ozdobné výlisky na předních blatnících či černě lakované kryty zpětných zrcátek. Je tedy trochu jako RS a označení TSI 280 naznačuje, že by mohlo být i více, jenže prostě není.
Tak jako u Volkswagenu Lamando se i zde o pohon předních kol stará 1,4litrový čtyřválec. V rámci výkonu tu tedy máme 150 koní a 250 Nm točivého momentu, přičemž přenos dostala na starosti sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z klidu na stovku se pak nejspíše stejně jako u české verze odehraje za 8,3 sekundy, maximálka činí 216 km/h.
Dále již můžeme dodat snad jen pár zmínek o ceně, jenž startuje na sumě 151 900 yuanů (cca 556 tisíc korun). Za tuto částku je přitom Octavia TSI 280 osazena litými patnáctkami Gothic, klimatizací či rádiem se čtyřmi reproduktory. Pokud ovšem čínská klientela touží po oněch 16palcových ráfcích či audio systému s osmi reproduktory, musí z kapsy vytáhnout minimálně 166 900 CNY (611 000 Kč).







Škoda Octavia TSI280 nemá pod kapotou 280 koní, nýbrž pouze přeplňovanou jedna-čtyřku naladěnou na lehce nadpoloviční výkon
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan