Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia RS, Rapid RS či Superb RS se v nejbližší budoucnosti realitou nestanou. Na ně i zbytek flotily čekají leda „rychlé plasty”.
Pokud se pozorně zadíváte na nabídku mladoboleslavské automobilky, pak u každého modelu najdete celou řadu výbav a variací. Existuje však jedna výjimka potvrzující pravidlo, a to je označení RS. S tímto logem je dnes spojena pouze Škoda Octavia, a tak to prozatím i zůstane. Zdroje zevnitř automobilky totiž tvrdí, že pro dohlednou budoucnost se žádný ryze sportovní model nechystá. A to přesto, že stávající Octavia RS se na prodejích celé řady podílí 10 procenty, tedy dvojnásobným množstvím vůči předchůdci a lze tedy jen těžko prohlásit, že by zákazníci české automobilky o takové modely nestáli.
Není tedy nemístné předpokládat, že Škoda by našla dostatek zájemců minimálně o Fabii RS a Rapid RS, které by při své hmotnosti mohly být i s relativně skromnými motory (řekněme současné 1,4 TSI o 150 či více koních) velmi zajímavými deriváty za rozumné peníze. A uvážíme-li, jak velký podíl na prodejích Superbu měl u předchozí generace drahý V6, není nemístné tušit solidní potenciál i pro Superb RS. Jenže nic z toho bohužel prozatím nevznikne. Místo toho mohou tyto modely počítat s variantami typu SportLine či Monte Carlo, jejichž součástí jsou modifikované bodykity, větší litá kola nebo exkluzivní dekory a čalounění interiéru. Na výraznější úpravy podvozku či kupříkladu vyšší výkon v motorovém prostoru ale můžete rovnou zapomenout.
Litovat toho můžeme samozřejmě zejména v případě Škody Fabia, která by díky mateřskému Volkswagenu Polo GTI byla skutečně lákavým zbožím. Německý hatchback totiž díky faceliftu oproti minulosti výrazně posílil, když přepřáhnul z 1,4litrového motoru na 1,8litrový. Díky tomu výkon narostl na 192 koní, pročež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za 6,7 sekundy. A to dokonce i s manuální převodovkou. Tohle by museli chtít i zákazníci Škody...









Škoda Octavia RS zůstane alespoň v nejbližší budoucnosti jediným sportovním modelem značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Mnichově shořelo přes 20 policejních aut najednou. „Nic takového jsme nezažili,” říká policie, starosta má podezření
26.1.2025Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
26.1.2025Pokud už nějaké elektrické auto opravdu chcete, vyhněte se novým, rok stará se prodávají i za míň než polovinu původní ceny
26.1.2025Už zapomínaná francouzská silniční raketa je k mání dodnes nejetá. Je tak vzácná, že ji bez uzardění prodává dealer Ferrari
26.1.2025Mercedes nepochopil nic. Trápící se třídu S chce spasit interiérem z ještě většího propadáku, nedává to smysl
26.1.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch