Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia II 4x4 a Scout se vrací do prodeje, zřejmě kvůli neodbytným zákazníkům
9.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vypadalo to na konec produkce kvůli nedostatečným výrobním kapacitám, teď se ale výběhová Octavie s pohonem všech kol vrací zpátky.
Přestože Škoda byla vytížena přestavbou linky na rozjetí výroby nového Rapidu a zároveň jsou v plném proudu přípravní práce na zahájení produkce třetí generace Octavie (ta by se měla rozjet někdy na přelomu října a listopadu), mladoboleslavská značka překvapivě vrací zpátky do nabídky modely s pohonem všech kol.
Modely Octavia 4x4 a Scout vypadly z ceníku automobilky v květnu, údajně kvůli chybějícím mezinápravovým spojkám Haldex. iDnes ale tvrdí, že problémy způsobil švédský výrobce těchto komponentů, protože pár let zpátky omezil s nastupující krizí produkci a pak i přes zvyšující se zájem odmítal posílit své kapacity. ČTK naopak s odvoláním se na tiskové oddělení tvrdí, že „o problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex nešlo“.
Pravdou totiž může být, že rozhodnutí vrátit zpátky specifické verze 4x4 vůbec nejprodávanějšího modelu Škody vyplývají čistě z velkého zájmu ze strany zákazníků, který prý automobilka nemohla ignorovat. Jestli je pravda právě taková, to vědí pouze v Mladé Boleslavi. Vyjádření zástupců automobilky by tomu ale nahrávala.
„Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady,“ citoval oficiální stanovisko Škody pro iDnes Vítek Pelc z tiskového oddělení. „Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem,“ dodal Pelc. My můžeme přidat, že Octavie s pohonem všech kol se na prodejích modelu podílely asi deseti procenty, což je určitě významné číslo.
Podle konfigurátoru stojí nejlevnější verze Škody Octavia Combi 1,6 TDI (105 k) s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou 600 900 Kč, přičemž v nabídce jsou také motory 2,0 TDI s výkonem 140 koní a zážehový čtyřválec 1,8 TSI se 160 koňskými silami. Příplatek oproti výchozím předokolkám činí od 52 do 62 tisíc podle provedení a čekací lhůty by měly být standardní, tedy kolem dvou až tří měsíců.






Octavie 4x4 a Scout byly pro prodeje modelu zřejmě příliš důležité na to, aby si je automobilka mohla dovolit vypustit z nabídka tak dlouho před příchodem nástupce
Zdroj: iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 36 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 36 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva