Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia II 4x4 a Scout se vrací do prodeje, zřejmě kvůli neodbytným zákazníkům
9.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vypadalo to na konec produkce kvůli nedostatečným výrobním kapacitám, teď se ale výběhová Octavie s pohonem všech kol vrací zpátky.
Přestože Škoda byla vytížena přestavbou linky na rozjetí výroby nového Rapidu a zároveň jsou v plném proudu přípravní práce na zahájení produkce třetí generace Octavie (ta by se měla rozjet někdy na přelomu října a listopadu), mladoboleslavská značka překvapivě vrací zpátky do nabídky modely s pohonem všech kol.
Modely Octavia 4x4 a Scout vypadly z ceníku automobilky v květnu, údajně kvůli chybějícím mezinápravovým spojkám Haldex. iDnes ale tvrdí, že problémy způsobil švédský výrobce těchto komponentů, protože pár let zpátky omezil s nastupující krizí produkci a pak i přes zvyšující se zájem odmítal posílit své kapacity. ČTK naopak s odvoláním se na tiskové oddělení tvrdí, že „o problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex nešlo“.
Pravdou totiž může být, že rozhodnutí vrátit zpátky specifické verze 4x4 vůbec nejprodávanějšího modelu Škody vyplývají čistě z velkého zájmu ze strany zákazníků, který prý automobilka nemohla ignorovat. Jestli je pravda právě taková, to vědí pouze v Mladé Boleslavi. Vyjádření zástupců automobilky by tomu ale nahrávala.
„Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady,“ citoval oficiální stanovisko Škody pro iDnes Vítek Pelc z tiskového oddělení. „Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem,“ dodal Pelc. My můžeme přidat, že Octavie s pohonem všech kol se na prodejích modelu podílely asi deseti procenty, což je určitě významné číslo.
Podle konfigurátoru stojí nejlevnější verze Škody Octavia Combi 1,6 TDI (105 k) s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou 600 900 Kč, přičemž v nabídce jsou také motory 2,0 TDI s výkonem 140 koní a zážehový čtyřválec 1,8 TSI se 160 koňskými silami. Příplatek oproti výchozím předokolkám činí od 52 do 62 tisíc podle provedení a čekací lhůty by měly být standardní, tedy kolem dvou až tří měsíců.






Octavie 4x4 a Scout byly pro prodeje modelu zřejmě příliš důležité na to, aby si je automobilka mohla dovolit vypustit z nabídka tak dlouho před příchodem nástupce
Zdroj: iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 9 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření před 6 hodinami - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) před 6 hodinami - řidičBOB
- Rychlodotazy před 7 hodinami - řidičBOB
- Onboard videa před 7 hodinami - řidičBOB
- Jednostopé okénko před 7 hodinami - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před 10 hodinami - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? včera - řidičBOB
- Genesis včera - lyly19