Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Škody: hned čtyři nová SUV, velký facelift Octavie
18.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(doplněno) Škoda i s Yeti nabídne celkem čtyři SUV. Jedno nebude mít čtyřkolku, jedno bude kupé. Na ocet pak nezůstane ani dnešní Octavia.
Doplněno 19.9.: Po zveřejnění informace o příchodu faceliftu Octavie dělící její přední světla vedví se někteří ilustrátoři hned chopili myší a pokouší se nakreslit, jak by taková změna mohla vypadat. Tobias Hornof je prvním z nich a níže naleznete jeho představu. Doufejme, že nebude příliš přesný, alespoň v případě přídě, i když přímo Jozef Kabaň hovoří o tom, že facelift Octavie „bude odvážný” a toto řešení by odvážné bylo. Ale i kdyby byl Tobias Hornof daleko od pravdy, jeho práce nám dává alespoň první konkrétní vodítko k tomu, co od velké vizuální modernizace Octavie třetí generace očekávat...
Nedávno jsme vás informovali o tom, že budoucnost škodovky počítá minimálně se třemi SUV, z nichž se snadno mohou vyklubat čtyři. Teď, po autosalonu ve Frankfurtu už víme, že pravdivá je druhá možnost - automobilka počítá hned čtyřmi SUV či crossovery různých velikostí a stylů. Kříženec kupé a SUV je tedy velmi pravděpodobný, stejně jako rival pro Nissan Juke. A jak již nějaký ten pátek nikdo nepochybuje, že přijde i velké a až sedmimístné SUV a nástupce Škody Yeti, který bude o něco víc mainstreamový než současný Yeti. Všechny tyto novinky budou stát na platformě MQB.
Velké SUV by se mělo v sériové podobě odhalit v roce 2016 v Paříži, tedy téměř přesně za rok, koncept spatříme nejspíše v Ženevě 2016. Do prodeje by pak mohlo jít již koncem roku 2016 či začátkem roku 2017. Je údajně v podstatě hotové a někteří ho už prý i viděli - má LEDková světla denního svícení spojená s blinkry, ostře řezané rysy a horizontální zářez po stranách pod linií oken. Vizuálně tedy asi zas tak překvapivý nebude. Uvnitř by měl být zhruba stejně velký jako Superb, ale za příplatek nabídne sedm sedadel.
Je ještě potřeba vymyslet jméno; Snowman údajně není pravděpodobný. Britské ceny by měly začínat někde v okolí 24 tisíc liber, tedy asi 870 tisíc korun. U nás by základní cena ale měla být nižší; vezmeme-li vztah mezi britskou a českou cenou Superbu a aplikujeme ji na velké SUV, dostáváme se někam k 770 tisícům korunám.
Právě na tomhle stroji by mělo být založeno SUV-kupé značky Škoda, které by tak bylo srovnatelné s BMW X4; pojetím, nikoliv cenou, ta by byla pochopitelně nižší. Nabídlo by však jen pět sedadel, z pochopitelných důvodů, a přišlo by na trh o něco později. Tenhle stroj je také jediný, u kterého není jisté, zda by se prodával v Evropě; značka by ho ale určitě chtěla nabídnout v Číně. Podle zájmu o pěti- či sedmimístné SUV by se ale mělo rozhodovat, zda na starém kontinentu nabídnout i ono SUV-kupé.
Tyhle dva stroje by měly nabídnout pohon všech kol - resp. by se Škodovka připravovala o spoustu potenciálních zákazníků, kdyby čtyřkolku nenabídla, když to je technicky možné. Další novinka, malé SUV konkurující vozům typu Nissan Juke, nicméně pohon 4x4 dostat nemá, a to přestože bude také založeno na platformě MQB, konkrétně její zkrácené verzi.
Tenhle stroj bude jen o kousek větší než současná Škoda Fabia, očekávejme ale výraznější nárůst světlé výšky. Počítejme také s oplastováním karoserie a určitě s výrazně nižší cenou než u sedmímístného SUV. Podle starších zpráv by měl dostat motory o objemu 1,2 - 1,6 litru, což je o stupínek nad nabídkou Fabie, a mohl by být v prodeji už v roce 2017.
Mezi „Fabií na chůdách” a velkým sedmimístným vozem pak bude stát nová generace Škody Yeti, která se designově bude podobat ostatním SUV značky. To je ovšem pochopitelné a nic moc to neříká, nevíme-li, jak budou ta ostatní auta vypadat. Údajně ale máme čekat dva páry světlometů orientované vertikálně, kdy nahoře budou hlavní světlomety a pod nimi denní svícení, pravděpodobně LEDkové, alespoň ve vyšších výbavách.
Také se Yeti zbaví svého do jisté míry utilitárního vzhledu, daného z velké části téměř dodávkovým, svislým a jednolitým zadním čelem. Sklo bude trochu skloněné a zadní světla budou zčásti na rozích auta a zčásti právě na pátých dveřích. Nový Yeti bude také větší než ten současný, ale o něco menší než VW Tiguan, se kterým si bude technicky blízko.
Kromě toho se větších vzhledových změn dočká i model Octavia podle šéfa designu Škody „srdce její nabídky”, a to také v roce 2017 v rámci faceliftu. Ty hlavní budou spočívat v úpravě designu předních světel, také se zde objeví dva páry. Na vnější straně bude menší, zhruba čtvercová část, která bude mít dole linku LEDek pro denní svícení. Kousek ke středu auta, zčásti integrovaná do masky chladiče, bude větší část, kde bude patrně hlavní světlomet a bude tu pokračovat linka denního svícení.
Zadní světla se také trochu změní, dost možná po vzoru Superbu. Interiér pak prý zůstane bez větších novinek, jakkoli uvnitř můžeme čekat pár drobností, zejména směrem ke konektivitě, která má být hlavním tématem interiérů Škodovky do budoucna. Více světla do budoucnosti Škodovky jistě přinese pařížský autosalon zhruba za rok, něco naznačí už Ženeva na jaře.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Jedna z prvních ilustrací SUV-kupé Škodovky si bere dost ze Superbu
SUV velikosti Fabie se od ní jistě bude lišit, tyto ilustrace dají ale aspoň hrubou představu
Naopak nový Yeti by zase tak daleko od podobné představy být nemusel, alespoň zepředu
Ilustrace možné podoby faliceliftu třetí generace Octavie snad přesné nebudou, pokud ale Jozef Kabaň patří k velký fandům Hvězdných válek...
Zdroje: Autoforum, Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva