Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Skoda Fabia GreenLine 1,2 TDI umí jezdit za 2,2 litru nafty na 100 km
14.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Současná Fabia GreenLine dokáže ujet až 2 006 kilometrů na jedinou plnou nádrž. Že se vám to nedaří? Pak to bude tím, že nejste Gerhard Plattner.
Známý rakouský „ekopilot” Plattner překonal hranici 2 000 ujetých kilometrů na jedno natankování se Škodou Fabia GreenLine. S tou odstartoval v rakouském městě Reutte, převážně po nejdelší německé dálnici A7 dojel do dánské obce Bov a stejnou trasou se vrátil zpět. Přesně 2 006 kilometrů ujetých po naplnění pětačtyřicetilitrové nádrže odpovídá spotřebě 2,21 litru nafty na 100 km, což je i na Fabii GreenLine skutečně nízké číslo - již tak obtížně dosažitelný normovaný apetit činí 3,4 l nafty na 100 km. I ten jí přitom stačil k získání titulu druhého nejúspornějšího auta v anketě britského Auto Expressu.
O reálnosti tohoto výsledku není třeba pochybovat, Plattnerova jízda proběhla pod dozorem organizace International Police Motor Corporation (IPMC), která se před startem jízdy v Reutte postarala i o zaplombování palivové nádrže.
Pokud vám Plattnerův výsledek nejde do hlavy, pak je třeba říci, že jeho pokus měl daleko k běžnému ježdění většiny z nás. Šlo prakticky jen o jízdu ustálenou a jistě relativně nízkou rychlostí (tu průměrnou Škoda bohužel nezveřejnila) v dálničním provozu, přesuny v praktickém životě jsou poněkud pestřejší.
Přesto je Rakušanův „výkon” hodný obdivu, jak konkrétně se k takřka dvoulitrové spotřebě dopracoval ale nesdělil. „Spotřebou hluboko pod normovanou hodnotou jsem chtěl ukázat, že nejen automobilky, ale i každý řidič může sám přispět k tomu, aby se nadále snižovala zátěž pro životní prostředí. Rozhodují i nejmenší detaily, jako například kontrola správného nahuštění pneumatik,” řekl mj. Plattner ve spíše propagačním než faktickém prohlášení ke své jízdě.
Pokud byste se chtěli dozvědět více faktů na toto téma, přečtěte si náš článek o vztahu otáček motoru a spotřeby paliva. Napoví vám více o tom, jak zacházet s motorem auta, aby vzhledem k poskytovaném výkonu pracoval co nejefektivněji.






Gerhard Plattner a Fabia GreenLine při rekordní jízdě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch