Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Citigo ASG: s robotizovanou převodovkou za nižší papírovou spotřebou
31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka umožňující manuální volbu stupňů i plně automatické řazení slibuje v případě nejmenšího modelu mladoboleslavské automobilky vyšší komfort a menší žíznivost.
Nebaví vás řazení, ale milujete domácí automobilku? Pak pro vás máme jednu dobrou zprávu. Škoda do svého nejmenšího modelu Citigo zakomponovala už dříve avizovanou robotizovanou převodovku ASG. Ta vás nejen zbaví nutnosti měnit převody vlastními silami, díky ní by měla klesnout i spotřeba paliva. Konkrétní číslo automobilka nezveřejnila, příliš nás to ale trápit nemusí - pouhá „robotizace” řazení nemůže zvýšit efektivitu fungování celého ústrojí, a tak bude snížení spotřeby dáno pouze předpokladem vhodnější volby převodových stupňů ze strany elektroniky než samotným řidičem. A to v praxi pravda být může, ale také nemusí.
Pokud se někdy rozhodnete převzít kontrolu do vlastních rukou, je možné přepnout převodovku ASG do manuálního režimu, kdy voličem řadíte od sebe vyšší rychlosti a k sobě ty nižší. Ano, máte pravdu, opačný gard je lepší již kvůli přetížení působícímu na tělo, ovšem většina značek kupodivu uplatňuje tento způsob a koncern Volkswagen je jednou z nich.
K dispozici bude nová převodovka pro obě motorizace (1,0 MPI o výkonu 60 koní a 1,0 MPI o výkonu 75 koní) i obě karosářské verze. Tedy třídveřové i pětidveřové Citigo. Ve výbavě Active ji kupujete společně s ESP za 17 500 Kč, výbavy Ambition a Elegance ovšem již stabilizační kontrolu mají ve standardu. Cena se proto snižuje na 12 500 Kč.
Škoda Citigo je nově k dostání také s robotizovanou převodovkou ASG. Ta by měla kromě vyššího komfortu při řízení přinášet hlavně nižší spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva