Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024 | Petr Prokopec
Za pozoruhodným spojením supersportovního a každodenního auta se letos zavřela voda. Během 18 let éry R8 vznikla spousta provedení s motory V8 i V10, manuály i automaty. To nejnovější je nepřekvapivě nejrychlejší, některé starší verze ale pořád umí dát ránu. A ohromí všechny do jedné.
První generace Audi R8 byla představena v roce 2006. Německá automobilka sice v té době již byla proslulá svými modely RS, pole supersportů však pro ni představovalo půdu neoranou. I proto byla řada lidí na úvod poněkud skeptická. Veškeré obavy se však záhy rozplynuly, neboť R8 bodovalo ve všech tehdejších samostatných i srovnávacích testech. A oprávněně, jak následně stvrdil šestinásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Jacky Ickx. Ten totiž Audi s motorem uprostřed nazval „nejlépe ovladatelným silničním vozem současnosti“.
Němci v roce 2015 přišli s druhou generací, u té nicméně již vypustili jak 4,2litrový osmiválec, tak manuální převodovku. Místo toho se rozhodli nabídnout elektrickou variantu, ta ale byla s méně než 100 prodanými kusy neskutečným fiaskem. Z něj se ovšem Audi nejspíš nepoučilo, alespoň soudě dle plánů německé značky. Ta totiž R8 odpískala bez nástupce. A pokud se s ní někdy vrátí, bude to s elektrickým pohonem. Přesně k tomu dosavadní zkušenosti přirozeně vedou, že...
Ale budoucnost nechme stranou, dnes se s Matem Watsonem z Carwow podíváme na srovnání různých R8 v několika variantách obě generací. Jak asi tušíte, osmiválcové provedení nebylo tím nejrychlejším i proto, že jeho motor produkuje „pouhých“ 420 koní. To sice stačilo na 4,6sekundové zrychlení s manuálem a 4,3sekundové s automatem, dnes jsou ovšem rychlejší i špičkové hot hatche. S těmi pak má ostatně problém i desetiválcový roadster, jehož 570 koní míří na zadní kola.
Vrcholem pak u R8 bylo 620 koní, jimiž se pyšnilo provedení V10 performance quattro, stejně jako limitovaná varianta GT, která vznikla v pouhých 333 kusech. Právě toto provedení bylo během sprintů nejrychlejší, pozdní evoluce první generace s motorem V10 a dvouspojkovým automatem (Mat nepřesně vždy hovoří o robotizovaném manuálu - ten měla R8 jen do faceliftu a říkal si R-tronic, pak dostala dvojspojku s obchodním jménem S-tronic) je ale pořád velmi, velmi blízko. Ale nakonec je to jedno, vítězem je dnes každý majitel jakékoli zachovalé R8, neboť Audi již výrobu ukončilo a znovu ke spalovacím supersportům se vrátit nechce. Existující vozy si tak zaručeně budou držet svou hodnotu.
![Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich - 1 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich - 2 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich - 3 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nejspíše nepřekvapí, že první generace R8 je pomalejší... Foto: Audi
...než ta druhá, u které došlo k navýšení výkonu a hmotnost nevylétla moc vysoko. Ovšem rozdíly mezi desetiválcovými variantami nejsou dramatické. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Amazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
včeraFirma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
2.7.2024Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová auta se za pouhých sedm let stala v průměru těžšími o 400 kg, tristní statistika bere slova z úst
před hodinouZapomeňte na to, že by vás nechali jezdit do práce vlastním autem podle vašeho gusta, v Nizozemsku už se to musí hlásit
před 2 hodinamiBritský miliardář až po představení zastavil vývoj nového elektrického off-roadu, nevěří, že má budoucnost
před 4 hodinamiLand Rover nějak zapomíná končit se spalovacími motory, jeho poslední novinka dostala nejsilnější V8 historie značky
před 5 hodinamiZkrachovalý Fisker chce rozprodat tisíce zbylých aut za 326 tisíc Kč za kus, i když za ně ještě nedávno lidé platili až 1,6 milionu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva