Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériovou verzi SUV Wild Rubis Citroën nakonec nabídne i v Evropě, možná jako DSX 7
25.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
SUV od Citroënu, známé jako koncept Wild Rubis, mělo mířit jen do Číny. Asi se ho ale nakonec dočkáme i v Evropě, ve hře je pŘitom jméno DSX 7.
O konceptu Citroën DS Wild Rubis jste si u nás mohli přečíst už v souvislosti s dubnovým únikem oficiálních fotek, na který francouzská automobilka záhy reagovala zveřejněním setu šedesáti oficiálních snímků spolu s videem a stručnou textovou zprávou. Připomeňme tedy, že pod slupkou tohoto prvního skutečného SUV od Citroënu pracuje přeplňovaný motor 1,6 THP, který pohání přední kola, a se zadními mu pomáhá elektromotor. To je systém, podobný tomu v modelu DS5 Hybrid4, a ne náhodou - Wild Rubis prý stojí na prodloužené platformě DS5. Kombinovaný výkon tohoto systému je 240 koní. Rozvor vozu činí 2,9 metru, délka je 4,7 metru a kola na fotkách mají 21" v průměru a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/40 ZR 21, takže se skutečně dá hovořit o SUV, na rozdíl od DS5.
Novinkou je informace, že i přes to, že produkce měla původně směřovat výhradně do Číny, Citroën po vřelém přijetí konceptu veřejností na letošním šanghajském autosalonu vážně uvažuje i nad prodejem tohoto vozu v Evropě, kde by se pravděpodobně jmenoval DSX 7. Může se tak dle slov šéfdesignéra Thierryho Metroze stát v případě, že bude automobil v Číně úspěšný. Na tamním trhu je řada DS férovým konkurentem německého tria Audi, BMW a Mercedes, u nás by pravděpodobně mezi konfekci a „prémiové typy”.
Produkční verze bude pravděpodobně mít trochu méně odvážný design a nabídne i konvenčnější metody pohonu, než je zmíněný hybridní systém. Musíme si na ni však ještě nějakou dobu počkat - premiéra je stanovena na autosalon v Pekingu v roce 2014.
Design Citroënu DS Wild Rubis sklidil v Šanghaji úspěch, jen Číňanům ale nakonec vyhrazený nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva