Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériové Lamborghini Huracán porazilo ve sprintu Porsche 918. Je to ale realita? (videa)
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Srovnání obou supersportů ve sprintu na 400 metrů není tak jednoznačné, jak by se mohlo zdát. Ale realita neodpovídá ani tomu, co za chvíli uvidíte.
Ode dne, kdy automobilky Ferrari, McLaren a Porsche ohlásily příchod svých hybridních supersportů, celý svět spekuluje, který je nejrychlejší. Odpovědí na toto téma jsme zejména v poslední době dostali několik, stejně jako se „Svatá trojice“ postavila i zbytku světa. Tentokrát se ale na startovní pozice dráhy Santa Pod dostavily Porsche 918 Spyder a Lamborghini Huracán. Na jedné straně tak máme hybridní pohon všech kol a 887 koní, na druhé straně klasický systém 4x4 a 610 koní.
Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že karty jsou již předem rozdány a Porsche dostalo do rukou veškeré trumfy. Zvláště pokud si vzpomeneme na srovnání s výkonnějším Lamborghini Aventador, které proti modelu z Zuffenhausenu nemělo šanci. Nicméně jakkoliv technické parametry i veškerá očekávání mluví ve prospěch 918 Spyder, výsledek samotného srovnání vás překvapí. Není to totiž Porsche, které cílovou pásku protne jako první.
Než se ovšem hybridnímu modelu začnete vysmívat, měli byste si vzpomenout na nedávné srovnání „Svaté trojice“ ve sprintu na 400 metrů, které proběhlo právě na tomto místě a těmi samými lidmi. Porsche z něj vyšlo vítězně s časem 10,65 sekundy, což je lepší výsledek, než jaký byl naměřen nyní a především lepší, než jakého dosáhl Huracán. Očividně tedy v tomto sprintu 918 nepředvedla to nejlepší, čeho je schopna
Ani tak ale Huracán nemůžeme označit za poražený, neboť jeho čas z tohoto sprintu je lepší než u Ferrari LaFerrari a McLarenu P1, což už pochopit lze - tato auta jsou zadokolky a výhoda jejich lepšího poměru hmotnosti a výkonu se na 400 metrech nestihne projevit zcela. Zkrátka toto video neberte tak vážně, jak jej autoři prezentují, ukazuje spíše, co se může stát. Ne to, co se v komparaci těchto dvou strojů za ideálních podmínek dít bude...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva