Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Renaultu: nové Gordini nabídnou technická specifika, ne jen rychlé pruhy
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Novodobé Renaulty Gordini prosluly hlavně tím, že si nechaly zaplatit nemalý peníz za jiný lak a pár drobností. Tomu má být podle šéfa Renaultu konec.
Dozvuky ženevského autosalonu 2013 k nám budou doléhat ještě nějaký ten čas a toto je jeden z nich. Kolegové z britského Autocaru na něm vyzpovídali hlavu Renaultu Carlose Tavarese, a to v hlavně v souvislosti s novým Cilem RS 2013. Také oni mají pochybnosti o tom, jak se jedno z menších RS posunulo směrem k obecnému vkusu, reakce šéfa značky ale dnes probírat nechceme. Pohled automobilky na vlastní dílo ostatně dobře známe a slova Tavarese jej nikam neposouvají.
Není to ovšem jediná věc, která v rozhovoru přišla na přetřes. Řeč se stočila i k verzím Gordini, které vzhledem k dobrému technickému základu dosavadní generace zejména Clia nebyly pro smích, jejich zvláštností byl ale pouze vzhled. Renault už dříve naznačoval, že se toto jméno vrátí od nálepek návrat zpět k ostře laděným strojům a Tavares tato slova nyní rozvedl.
Nepůjde jistě o zcela nové modely, to se ani nedalo očekávat, ale výrazněji upravené stroje ze standardní nabídky. Jméno Gordini prý bude použito už jen pro „extrémní modely Renaultsportu”, které „vždy budou mít něco zvláštního”. Tavares byl i konkrétnější: „Může to být motor, může to být převodovka, může to být něco jiného - ale každé Gordini musí mít něco extra.”
Ze slov Carlose T. tak tušíme, že nové Clio bez automatu EDC by se v nabídce mohlo objevit jako Gordini, neboť pro standardní provedení prý lidé od francouzského kosočtverce s manuálem nepočítají. Jestli to ale bude pro pětidvéřový model s přeplňovanou jedna-šestkou spása, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Na stánku Renaultu v Ženevě pochopitelně nechybělo ani nové ostré Clio. To je a dále i má být k mání jen s konstroverním dvouspojkovým automatem, varianta Gordini by mohla přihrát i jiné řešení. A podobně tomu má být i u dalších vozů značky nesoucí jméno známého konstruktéra
Zdroj: Autocar UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus