Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf rallyového týmu končí u VW, Jost Capito teď povede stáj McLaren F1
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmapadesátiletý Němec po třech titulech ve WRC mění působiště a míří zpět do Formule 1. Jezdecké složení McLarenu se však vůči loňsku nemění.
Loňská sezóna Formule 1 byla pro tým McLaren nejhorší v jeho historii. Za tím ovšem nestojí mizerné výkony jezdců Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, nýbrž do značné míry pohonná jednotka dodaná Hondou. Ta má na své konkurenty roční zpoždění, přičemž japonská automobilka již dopředu naznačovala, že rok 2015 se pojede spíše ve znamení testovacího než ostrého nasazení. I proto bychom se letos měli dočkat mnohem lepších výsledků, kdy by McLaren již neměl soupeřit pouze s týmy s nejmenším rozpočtem, ale zamíchat pořadím má také ve středu startovního pole.
Aby si přitom principál britské stáje Ron Dennis konkurenceschopností mohl být jist, najal na post šéfa týmu Josta Capita. Jeho jméno by přitom u fanoušků McLarenu mělo vzbudit nemalé naděje, neboť sedmapadesátiletý Němec stál v posledních třech sezónách za vítěznými vavříny Volkswagenu ve světové rallye. Před nástupem k německé automobilky byl pak Capito zodpovědný kupříkladu za vývoj Fordu Focus RS druhé generace, ještě předtím si ovšem střihl kariéru u Sauberu, Porsche nebo BMW.
Zkušenosti má tedy nový šéf týmu McLaren F1 nemalé, čehož si je vědom i sám Dennis. Ten přitom dodává, že jednání s Capitem začala již v létě. Dá se ovšem předpokládat, že nejprve musel vypršet kontrakt diplomovaného inženýra u Volkswagenu, než mohla být oznámena jeho spolupráce s britskou značkou. Ta přitom dosavadního šéfa týmu Jonathana Neala přesunula do role provozního ředitele, tím závodním je pak i nadále Eric Boullier.
Dodat lze pak jen tolik, že Alonso i Button mají podepsaný kontrakt rovněž na letošní rok. Britský jezdec přitom již na svém účtu na Twitteru vyzval fanoušky, aby mu pomohli vybrat design helmy, se kterou se bude prezentovat po celou sezónu. Dle nových pravidel se totiž již stylizace v průběhu roku měnit nemůže, což má prý zlepšit orientaci diváků a sportovních komentátorů.






Jost Capito po třech nadmíru úspěšných sezónách u Volkswagenu míří k týmu McLaren F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva