Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce především dosahovat zisku. K paktování s Brity tak možná nedojde, rival pro Audi A1 byl navíc zamítnut stoprocentně.
Není tomu dlouho, co jsme vás informovali o možné spolupráci britské a německé značky. Nitky měl přitom v zákulisí spojovat italský investiční fond Investindustrial, tedy aktuální majoritní akcionář v Astonu Martin a dřívější vlastník výrobce motocyklů Ducati, který po několik měsíců spolupracoval právě s Mercedesem. Jak se ovšem ukázalo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, celá záležitost má do reality hodně daleko.
Šéf třícípé hvězdy Dieter Zetsche prohlásil, že je sice spolupráci otevřený, ta však musí mít opravdový smysl. A právě v tomto bodě Aston Martin naráží. Podle Zetscheho by totiž nešlo pouze o dodávku výkonnějších, hospodárnějších a charakternějších motorů (aktuální dvanáctiválec přeci jen vzniknul spojením dvou šestiválců Fordu na jednu klikovou hřídel), ale také o přepracování kompletní elektroinstalace.
To již znamená daleko větší úsilí, které by Mercedes-Benz mohlo odvádět od jeho základního byznysu. A právě to Zetsche nechce připustit. Zvláště, když nejde jen o pár motorů ročně jako v případě spolupráce s Pagani, ale o pravidelné dvanáctiměsíční dodávky komponentů pro přibližně dvě tisícovky vozů.
Co tedy vše znamená? V podstatě nic jiného než počátek skutečného vyjednávání, kdy snažit se musí zejména Aston Martin. Zvláště, když kdysi zvažovaná spolupráce, která by se týkala značek Maybach a Lagonda, již jednou pohořela. V Investindustrial jsou tak aktuálně telefony dozajista permanentně vytížené.
Zetsche ovšem v Detroitu nemluvil jen o spolupráci s Brity, ale také odmítnul další sestup značky do nižších segmentů trhu. Kategorie supermini podle něj vyžaduje výrobu velkého množství vozů, s ohledem na co nejnižší prodejní cenu však zaručuje jen miniaturní zisky. A to znamená, že rival pro Audi A1 nebude. Mercedes-Benz místo toho využije svého partnerství s Renaultem, které by se mělo projevit již na příští generaci vozů Smart. Opětovně totiž budou k dispozici modely dvou i čtyřmístné. Zetsche zároveň dodal, že se chystá rozšíření i nabídky, ovšem nikoliv zahlcení trhu jako v případě Mini.



Šéf Mercedesu Dieter Zetsche nepředstavil v Detroitu pouze nové čtyřdveřové kupé CLA, ale rovněž se rozpovídal o spolupráci s Astonem Martin a možné konkurenci pro Audi A1
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 11 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva