Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Lady končí, vaz mu zlomila snaha o revitalizaci značky a boj proti korupci
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bo Andersson jako první cizinec vydržel u kormidla AvtoVAZu něco málo přes dva roky. Čelit přitom musel zejména kolabujícímu trhu.
Na sklonku roku 2013 Lada oznámila příchod nového šéfa. Tím se stal Bo Andersson, dnes šedesátiletý automobilový veterán, který v čele ruské značky stanul jako vůbec první cizinec v historii. Jeho kariéra v AvtoVAZu ale nyní končí, alespoň podle informací mateřské aliance Renault-Nissan. Nástupce švédského manažera prozatím není znám, ohlášen by totiž měl být až 15. března u příležitosti setkání dozorčí rady ruské automobilky.
Je přitom otázkou, jakým směrem bude nyní Lada směřovat. Andersson byl totiž zastáncem relativně tvrdé politiky, která měla značku ozdravit a přivést opětovně k zisku, a to i za stávající ekonomické situace. Tyto kroky ale mnoho lidí neslo s nelibostí, neboť švédský manažer nejprve zredukoval v AvtoVAZu pracovní místa a následně přistřihl křídla síti dodavatelů, jenž prorostlá korupcí a špatnou efektivitou.
Finálním střípkem do celé mozaiky bylo oznámení rekordní ztráty značky za loňský rok ve výši 73,85 miliard rublů (cca 25,37 miliard korun). Ta byla ve srovnání s předchozím obdobím trojnásobná, což ale nelze přičíst na vrub Anderssonovi, nýbrž kolapsu trhu, který bylo obtížně možné předvídat. Švédský manažer přitom akcionářům oznámil, že potřebuje dodatečnou finanční injekci, aby Ladě zajistil přežití.
Bližší informace o jeho konci prozatím známy nejsou, pročež můžeme jen spekulovat, zda Andersson zamíří na jiný post v rámci aliance nebo zvolí jinou automobilku či dokonce odchod do ústraní. Ještě více nás ovšem zajímá osud Lady, která má s příchodem modelů Vesta a X-Ray konečně konkurenceschopnou nabídku. Jestli s ní ale prorazí, to závisí na řadě neznámých.
Bo Andersson vydržel v čele Lady jako první cizinec v historii jen něco málo přes dva roky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva