Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti poprvé ukázal úplně nový model s motorem V16, nečekejte nic pro slabé povahy
12.3.2024 | Petr Prokopec
Z úchvatného motoru novinky už jsme mohli okusit dost, teď nám Mate Rimac poprvé ukazuje i samotný, zatím nepojmenovaný vůz. Zůstává pod plachtou, jinak je ale zjevně hotový.
Na převzetí značky Bugatti koncernem Volkswagen došlo v roce 1998. Od té doby přišly na svět pouze dva sériové modely, Veyron a Chiron, byť automobilka z Molsheimu nabídla i řadu jejich derivátů. Ve všech případech se nicméně o pohon staral čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16. Ten zpočátku produkoval 1 001 koní, postupem času však jeho výkon vzrostl přes 1 200 a 1 500 až na 1 600 koní. A v případě konceptu Bolide měl dokonce 1 850 kobyl, nicméně produkční verze této speciality nakonec až tak daleko s výkonem nezajde.
Ve finále je možná i dobře, že Bugatti bylo dosud zdrženlivější. O to víc francouzská značka může oslnit se svým „třetím mušketýrem“. Letos v červnu se totiž veřejnost dočká odhalení zcela nového vozu, který přepřahá na zbrusu nové pohonné ústrojí. Znovu u toho pak sice bude šestnáct válců, nicméně ty budou usazeny jen ve dvou řadách proti sobě, nikoli ve čtyřech. Přeplňování pak znovu dorazit nemá, místo toho bude spalovací jednotka doplněna hybridní technikou.
I když zámožná klientela značky už nové Bugatti viděla, my se zatím musíme spokojit s tím, co nám ukázal šéf značky Mate Rimac na Instagramu. Ten zveřejnil záběry auta schovaného pod plachtou patrně právě na jedné z prezentací pro zákazníky, i přes ní je ale patrné, že ani tento vůz nebude ničím pro slabé povahy. O technických detailech se zatím spíše spekuluje. Pokud se nicméně potvrdí dosavadní zvěsti, pak všechna čtyři kola bude roztáčet 8,3litrová atmosférická jednotka produkující tisíc koní, zatímco další tisícovku přihodí trojice elektromotorů. Novinka tak minimálně během prvního sprintu bude rychlejší než Chiron. Jak tomu bude při druhém, již záleží na bateriích.
Dá se nicméně předpokládat, že limity vozu většina klientů stejně nepozná, protože jej kupci sotvakdy vytáhnou z garáže. Produkce by totiž měla být ještě limitovanější než u předchozích dvou aut, vzniknout má jen 250 kusů. V důsledku toho poletí nahoru i cena, startovat se má někde v rozmezí 3,5 a 5 milionů Eur (cca 88,6 až 126,6 milionu korun). Přesto má být většina aut již rozebrána, červnový veřejný debut tak možná bude už jen formalitou.



Nové pohonné ústrojí třetího novodobého Bugatti má disponovat výkonem okolo 2 000 koní. Zákazníky toto stádo může vyjít i na více než 100 milionů korun. Přesto má být prakticky již celá produkce rozebrána. Foto: Bugatti
Zdroje: Mate Rimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 58 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva