Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
15.11.2024 | Petr Miler
Je to facka do tváře v podstatě všem krom těch, kteří auty žijí od rána do večera. Mate Rimac si ve své pozici a se svými prostředky může dovolit jezdit prakticky čímkoli z těch nejlepších aut světa posledních let, on ale sedlá víc jak dvě dekády starý bavorák.
Nejpozději od zkázy dinosaurů víme bezpečně jedno - neustálý a někdy až krutý vývoj světa, ve kterém žijeme, nepřežijí ti největší či nejsilnější, přežijí ho ti nejpřizpůsobivější. Tohle si dnes bohužel neuvědomuje většina velkých automobilek, které si myslí, že jsou větší než zákazník, že jsou tak velké, že si prosadí svou na úkor těch, jež si mají jejich vozy kupovat. Samozřejmě se to neděje a nestane a kdo včas nesesedne z mrtvého elektrického koně, pojde tak, jak se ostatně i někteří sami obávají.
Nehynoucí dogmatismus některých manažerů velkých automobilek je opravdu fascinující a svědčí nakonec jen a pouze o jejich zabedněnosti. Něco takového byste čekali od nadšenců pro elektrická auta, kteří jimi dekády žijí od rána do včera a svého času krmili svět pohádkami o jejich zářné budoucnosti. Paradoxem ale je, že právě ti kolikrát dřív pochopili, jak se věci mají. Mezi takové patří i Mate Rimac, šéf firmy nesoucí jeho příjmení, která je až po uši zainteresovaná v elektrických pohonech. Přesto je právě on ochoten vnímat, co zákazníci chtějí, nelhat si do kapsy, přiznat, že jeho elektrický hypersport je propadák a lidé chtějí něco jiného.
Sám je totiž v prvé řadě automobilovým nadšencem, který nekouká na to, jaký auto má pohon, ale na to, jak funguje, jak dokáže těšit řidiče. A jeho poslední krok je toho velmi výmluvným projevem. Na svém profilu na Instagramu se totiž přiznal k tomu, čím dnes jezdí denně do práce. Čekali byste Bugatti? Čekali byste Rimac? Čekali byste Porsche, které je v jeho firmě též zaháčkované? Čekali byste cokoli moderního, elektrického, „politicky korektního”? Pak jste se prostě netrefili, protože Mate si koupil krásně zachovalé BMW M5 E39 s necelými 70 tisíci najetými kilometry a ví, že o moc dál už se neposune.
Je to dokonalá facka všem fandům moderny, elektřiny, lidem papouškujícím prázdné fráze o nekonečném vývoji... Ten takový může být, ale ne pod taktovkou regulací, které BMW M5 dotlačily až do dnešní podoby 2,5tunové absurdity, o kterou by si skutečný automobilový nadšenec neopřel ani kolo. E39 je vedle toho krásně „čisté”, relativně lehké auto auto s motorem 5,0 V8 se 400 koňmi, výlučně manuální převodovkou, zadním pohonem a interiérem tak kvalitním, že vám nad ním i dnes vyteče trocha slin z koutku úst. Mate nepřímo přiznává, že to tohle je prostě jeden z vrcholů, který dodnes nebyl ve vší komplexnosti překonán. A má za to naši nekonečnou úctu, her na oblečené císařské naháče už bylo dost.
![Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil - 1 - BMW M5 E39 facelift oficialni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil - 2 - BMW M5 E39 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil - 3 - BMW M5 E39 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
BMW M5 E39 je nesmrtelná automobilová lahůdka, Mate Rimac jí dal přednost před prakticky čímkoli jiným na celém světě. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: keeping_up_with_the_bavarians@Instagram
Bleskovky
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
8.1.2025První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
8.1.2025Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
8.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva